توافق مناقشه ای بین ستاره های سرخ و استقلال

او حالا به صورت یک طرفه قراردادش را با تراکتورسازی فسخ کرده و بحث بازگشتش به استقلال مطرح است. البته اینکه چه اتفاقی افتاده و رضایی با چه دلایلی قراردادش را فسخ کرده سوالی است که هیچکس دقیقا نمی داند.

با این حال پیگیری هایی که انجام داده ایم به نکات مهمی در خصوص وضعیت کاوه رضایی رسیده است. در ابتدای فصل با توجه به خالی نبودن لیست بازیکنان استقلال، مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند که رضایی نیم فصل به یک تیم لیگ برتری برود و نیم فصل آزاد شود. بنابراین تراکتور را به کاوه رضایی پیشنهاد دادند و او به آن تیم رفت.

قرارداد کاوه رضایی به گونه ای بسته شد که استقلال را هم درگیر کرد. در این مورد 3 قرارداد توسط طرفین (استقلال، تراکتور و رضایی) به امضا رسید که به شرح زیر است:

1) در قرارداد کاوه رضایی با باشگاه تراکتورسازی تبریز بندی وجود دارد که اگر این بازیکن قصد جدایی در نیم فصل را داشته باشد، باشگاه باید رضایت نامه او را صادر کرده و اجازه جدایی او را بدهد. و خواستار بازگشت کاوه به تمرین شوند).

2) قرارداد دیگری بین کاوه رضایی و باشگاه استقلال وجود دارد که بر اساس آن این بازیکن باید در نقل و انتقالات نیم فصل به آبی پوشان ملحق شود. در این معاهده مذکور هر طرفی که این موضوع را نقض کند باید 10 میلیارد تومان غرامت بپردازد. یعنی اگر استقلال نیم فصل نتواند کاوه رضایی را که از تراکتور جدا شده بیاورد، باید 10 میلیارد تومان غرامت بپردازد و اگر کاوه رضایی به هر دلیلی حاضر به بازگشت به استقلال نشد، این مبلغ را به باشگاه.

3) تفاهم نامه دیگری بین استقلال، تراکتور و رضایی امضا شد. در این تفاهم نامه آمده است باشگاه تراکتورسازی باید مقدمات بازگشت کاوه رضایی به استقلال را در نیم فصل فراهم کند.

این 3 تفاهم نامه کاوه رضایی را در شرایطی قرار داد که طبق بند آن به صورت یک طرفه قرارداد خود را با تراکتور فسخ کند. نکته مهم اینکه باشگاه تراکتورسازی مدعی شده است که با استقلال قرارداد سه جانبه ای امضا نکرده است که این بازیکن نیم فصل به آن باشگاه برگردد و مدیرعامل باشگاه در ارائه مدارک به کمیسیون وجود چنین توافقی را تکذیب کرد.

از طرفی کاوه رضایی با توجه به بند قراردادش با تراکتور که در صورت تمایل می تواند در نیم فصل جدا شود، آن را لغو کرده و به دلیل قرارداد دیگری که با استقلال بسته است، می خواهد به این تیم بازگردد. از سوی دیگر نام سیاوش یزدانی برای اضافه شدن بازیکن خارجی از لیست استقلال حذف شده و در صورت اعلام کاوه رضایی به عنوان بازیکن آزاد و عدم به خدمت گرفتن او توسط مدیران باشگاه استقلال، طبق قراردادی که در زمان آجورلو بسته شده، باید مبلغ را پرداخت کنید 10 میلیارد تومان غرامت به او بدهید!

نکته دیگر اینکه علی فتح الله زاده شب گذشته در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد آجورلو با کاوه رضایی قرارداد بسته که بر اساس آن باید 30 میلیارد تومان به این بازیکن بپردازند. طبق پیگیری های ما در هیچ یک از تفاهم نامه ها و قراردادها چنین مبلغی وجود ندارد و احتمالا منظور فتح الله زاده همان غرامت 10 میلیارد تومانی است که در بالا ذکر شد.

اکنون همه منتظر تصمیم کمیسیون تعیین وضعیت درباره وضعیت کاوه رضایی هستند. چه تصمیمی ابتدا درباره وضعیت او و تراکتورسازی گرفته می شود و در نهایت سرنوشت این بازیکن باتجربه چگونه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید