توافق هسته ای با ایران به نفع تعادل جهانی است


ساعت: 20:17
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817334

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، در این دیدار بر همکاری‌های دو کشور و تلاش برای اجرای توافق‌های قبلی به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تاکید شد. با این حال، هر دو کشور مشمول تحریم های غیرقانونی غرب هستند.

در این دیدار، دو طرف تلاش‌های فزاینده برای تقویت روابط مشترک بین مردم ایران و سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این دیدار همچنین ادامه همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیر عبداللهیان بر حمایت تهران از سوریه و مردم آن برای آزادسازی خاک سوریه تاکید کرد و گفت: نقش سوریه برای ثبات منطقه مهم است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از مذاکرات هسته ای در وین تاکید کرد که جمهوری اسلامی در این زمینه برنامه هایی را ارائه کرده که در راستای حقوق و منافع مردم ایران است. وزیر امور خارجه ایران گفت: دستیابی به توافق مستلزم اراده جدی از سوی غرب است.

اسد همچنین با تاکید بر اینکه ایران در مسیر درستی قرار دارد، به اصول و حقوق خود پایبند بوده و به آن فشار نمی آورد، گفت: در سیاست اهدافی وجود ندارد، اما معیارها و اصولی وجود دارد.

رئیس جمهور سوریه در پایان تاکید کرد: امروز دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای برای منافع ایران و منطقه و موازنه جهانی بیش از هر زمان دیگری مهم است.

این سومین سفر امیر عبداللهیان به سوریه است. وی در سپتامبر و اکتبر 1400 به سوریه سفر کرد، همچنین در 27 سپتامبر برای شرکت در کنفرانس منطقه ای حمایت از عراق به دمشق سفر کرد و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد. در مسکو و بیروت و پس از مشورت با مقامات آن کشورها در 8 اکتبر 1400 عازم دمشق پایتخت سوریه شد و برای دومین بار پس از تصدی وزارت امور خارجه به دمشق سفر کرد. دمشق کمتر از یک ماه و نیم. فیصل المکداد با همتای سوری خود دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از سفر فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه به تهران در 26 مهرماه در دمشق خبر داد و سوریه را متحد استراتژیک ایران خواند و گفت: در روزهای سخت، متحدان و دوستان خود را تنها نخواهیم گذاشت.

پس از آن بود که فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه ۱۴ آذر وارد تهران شد و ۱۵ آذرماه در وزارت امور خارجه با حسین امیرعبدلایان دیدار کرد. در آن دیدار من پیام مکتوب آقای اسد را به ایشان ابلاغ کردم. این پیام بیانگر دیدگاه ما نسبت به اهمیت روابط سوریه و ایران است. امروز نیز دعوتنامه رسمی از اسد برای آقای رئیسی برای سفر به سوریه فرستادم. در این دیدار گفتگوهایی انجام شد که نشان دهنده روابط عالی و راهبردی سوریه و ایران بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید