توجه به تاکید رهبر انقلاب بر خودکفایی گندم یک ضرورت است


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883123

رحمت الله نوروزی گفت: جنگ اوکراین و روسیه نشان داد که تاکید مقام معظم رهبری بر خودکفایی گندم پس از دولت هشتم اکنون یک ضرورت جدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در مجلس یازدهم انجام شد، قیمت گذاری واقعی گندم در تابلوی قیمت بود و البته در بودجه سال 1401 قیمت واقعی گندم 9500 تومان تصویب شد. .

وی افزود: سپس دولت در شورای قیمت، قیمت گندم را 10 هزار و 500 تومان در نظر گرفت که با توجه به تشویق هزار تومانی، 11 هزار و 500 تومان مصوب شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: امسال میزان خرید تضمینی گندم افزایش یافته و طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی این نیز روال خوبی است.

وی بیان کرد: علاوه بر در نظر گرفتن 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات، 71 هزار میلیارد تومان نیز در بودجه امسال برای پرداخت مطالبات گندم کاران در نظر گرفته شده است که امیدواریم دولت هر چه سریعتر مطالبات گندم کاران را از محل پرداخت کند. منابع ذکر شده

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: دولت با در نظر گرفتن نظر رئیس جمهور و نظر رهبر انقلاب در مورد کشاورزان سریعا مطالبات گندم کاران را پرداخت کند.

نوروزی تصریح کرد: جنگ اوکراین و روسیه نشان داد که تاکید مقام معظم رهبری بر خودکفایی گندم پس از دولت هشتم اکنون یک ضرورت جدی است چرا که 30 درصد گندم مورد نیاز کشور و 70 درصد گندم جهان. گندم کشتی از کشورهای اوکراین و کشتی از روسیه است.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه تولید گندم باید به تنهایی بایستیم، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند ما می توانیم و رهبر انقلاب نیز بارها بر خودکفایی گندم تاکید کرده اند، لذا این امر باید مورد توجه جدی قرار گیرد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید