توجه به روحیه انقلابی در حوزه ها/جستجوی هویت انقلابی ضروری است


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901174

حجت الاسلام معلمی با تاکید بر حفظ روحیه انقلابی گری در حوزه های علمیه، انقلابی گری را هویت یابی می داند و می افزاید: البته این به معنای پرتاب شدن ما به جریان سیاسی و سیاست نیست، بلکه به معنای پرتاب شدن ما در جریان سیاسی و سیاسی است. آگاهی و بصیرت و زمان شناسی که جامعه و وضعیت و وضعیت نظام و انقلاب در جهان چگونه است و این را بدانند و دیگران بدانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت الاسلام سید محمد معالمی امام جمعه تربت حیدریه صبح امروز در آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه گفت: زمینه برای تحصیل علم و دانش مهیا است و پاسخی برای کوتاهی های امام نیست. عصر عجل الله.

وی تصریح کرد: دانش آموزی با تحصیلات پایین و بی دانش جایگاهی در جامعه ندارد بنابراین اگر دانش آموزی قوی و با استعداد در علم باشد در جامعه قابل توجه و جایگاه اجتماعی خواهد بود.

یکی از معلمان با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید همگام با زمان باشند، گفت: دانش آموزان باید خود را با ابزار علمی و تبلیغی به روز کنند و از ابزار امروزی برای کسب علم و گسترش دین خدا استفاده کنند.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: طلبه دو شایستگی دارد یکی علم و تبلیغ و دیگری سیاسی و این بدان معناست که طلبه نمی تواند خود را از سیاست و انقلاب جدا کند و فقط به مسجد برود و نماز بخواند، این طلبه اگر موعظه نکند از امام و انقلاب و آرمان های انقلاب حرف بزند، انقلابی نیست و بویی از اسلام و قرآن نبرده است، چون کل دین اسلام و قرآن سیاست است.

معلمی افزود: وظیفه اصلی طلاب و روحانیون امروزی که زیر نظر ولی فقیه حکومت اسلامی هستند، اطاعت از رهبری جامعه اسلامی است و اگر از خود بپرسیم رهبری از طلاب و روحانیون چه می خواهد. یکی از این مطالبات انقلاب در حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام معلمی با تاکید بر حفظ روحیه انقلابی گری در حوزه های علمیه، انقلابی گری را هویت یابی می داند و می افزاید: البته این به معنای پرتاب شدن ما به جریان سیاسی و سیاست نیست، بلکه به این معناست که آگاهی و بصیرت و زمان شناسی آن جامعه و نظام و جایگاه و وضعیت انقلاب در جهان چیست و بدانند و دیگران بدانند.

وی در تشریح فعالیت انقلابی حوزه های علمیه گفت: در این راستا دو اقدام مثبت و منفی در حوزه فکری و عملی لازم است و با این امر مبارزه کنیم و نگذاریم انقلاب آسیب ببیند.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: در عرصه عمل مثبت ابتدا باید این اسلام را به درستی اجرا کنیم چرا که زیر ذره بین مردم هستیم و در حوزه سلبی باید با کسانی که منحرف هستند یا قصد انحراف دارند مقابله کنیم. .

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت حیدریه اظهار داشت: تربت حیدریه دارای سه مدرسه علمیه برادران و یک حوزه علمیه خواهران است و به دلیل استقلال مدارس، حوزه علمیه است. مرحوم هراتی با تمام امکانات و ظرفیت در قرارگاه مؤسسه امامت جمعه که تحت فرماندهی امام جمعه است، همه اعضای این نهاد برای خدمت به نظام و پاسداری از خون شهدا و ارزش های والای اسلام هستند. انقلاب

وی افزود: در حال حاضر 250 طلبه و روحانی در حوزه علمیه مرحوم هرات از سطح اول تا چهارم مشغول به تحصیل هستند.

وی رمز موفقیت را وحدت و انسجام دانست و افزود: وحدت یعنی اینکه همه تابع خط امامت و ولایت باشند و جلوه آن در شهر، همراهی با امامت جمعه و انجام وظیفه با وحدت، همدلی و تسلیم است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید