توجه به مطالعه و کتابخوانی مهم ترین راه توسعه فرهنگی است/ 10 سالن مطالعه تا عصر عید در البرز افتتاح می شود.

ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786316

علیرضا رحیمی گفت: اهمیت دادن به موضوع کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راهکارهای مهم توسعه فرهنگی در جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رحیمی نایب رئیس شورای شهر کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخوانی جمله ای دارند که در آن به دکترین فضای مجازی و کتابخوانی اشاره کرده و می فرمایند هیچ چیز کتاب نمی شود.

وی ادامه داد: خرید کتاب تاثیر زیادی در نشر، تولید، نشر، چاپ دارد و مهم ترین عامل افزایش سرانه مطالعه است.

رحیمی با بیان اینکه کتابخوانی باید به یکی از نیازهای روزمره مردم تبدیل شود، می گوید: اگر جامعه ای بخواهد عاقل شود باید مطالعه روزانه داشته باشد.

کرج نایب رئیس شورای شهرداری گفت: خانواده ها هزینه های زیادی را در رستوران ها و خوراکی ها خرج می کنند و اگر مقداری از آن را صرف کتاب کنند و شب ها در خانه شروع به کتابخوانی کنند اتفاقات خوبی می افتد.

وی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیازمند عزم عمومی هستیم.

رحیمی گفت: بخش خصوصی باید به زیرساخت های کتاب و کتابخوانی وارد شود و در مناطق و محله های مختلف اماکنی را که در اختیار دارند حتی اگر مسکونی باشد. می تواند ساختمان های ویلایی را به سالن مطالعه یا کتابفروشی تبدیل کند که شورا مجوزهای لازم را دارد و کمک خواهد کرد.

این مسئول افزود: شهرداری در حال ساخت 10 قرائتخانه در حوزه مدیریت شهری است که تا عصر عید کار خواهد کرد و در این امر کمک خواهد کرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه انتخاب کتاب خود یک مشکل جدی و نیازمند کار مطالعاتی است، خاطرنشان کرد: باید کتابی برای مطالعه انتخاب شود که نیازهای یادگیری فرد را برآورده کند و او را به سمت رشد و کمال سوق دهد، بنابراین این اثر بار فرهنگی است و نیاز به آموزش طولانی مدت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید