توجه به کرامت معلم در دولت سیزدهم/ اقدامات دولت و مجلس در رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان موثر است.


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836794

یکی از مشکلات امروز معلمان مسائل اقتصادی و معیشتی است که با کار دولت سیزدهم و مجلس یازدهم انقلاب گام های موثری در این راستا برداشته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; در ایام تکریم مقام معلمی قرار داریم و با توجه به اینکه بعد از همه گیر شدن تاج و تخت و بعد از تعطیلات سال نو شاهد حضور دبیرستان ها و دانشکده ها هستیم. به همین مناسبت میزگرد مجازی با دو تن از فرهنگیان کرمان پیرامون شرایط مدارس و آموزش و پرورش برگزار کردیم که مشروح آن را در گزارش بعدی می خوانید.

راه آرمان: حضور در کلاس چه تاثیری برای شما معلم و دانش آموز دارد؟

کود منصوری نزدیک به بیست و یک سال است که مدیر مدرسه بوده و در حال حاضر مدیر دبیرستان شهدای هفت تیر کرمان است. وی گفت: با شیوع بیماری عروق کرونر قلب و فعالیت های فوق برنامه، والدین به نقش مهم آموزش پی بردند.

این بانوی فرهیخته کرمانی با بیان اینکه معلمی شغل نیست؛ این هنر است؛ وی در این اثر به صورت چهره به چهره با مردم کار می کند و به آنها در زمینه آموزشی، تربیتی و یادگیری آموزش می دهد، گفت: با تعطیلی مدارس در همه گیر شدن تاج، آسیب هایی که دانش آموزان از نظم دور می شوند، عدم مشارکت فعال است. حضور دانش آموزان در فعالیت ها با عدم استفاده از تجربیات جمعی همراه بود.

با آموزش حضوری سطح آموزش را افزایش دهید

وی گفت: در آموزش حضوری و حضوری سطح یادگیری افزایش می یابد و دانش آموزان مدیریت کلاس را بر عهده دارند همچنین در آموزش مجازی بیشتر دانش آموزان به دلیل عدم تحرک، ورزش و نشاط دچار اضافه وزن هستند. “

منصوری ادامه داد: با نبود مدرسه رفت و آمد دانش آموزان به محل کار کاهش یافته اما خانواده ها مجبور به پرداخت هزینه بسته های اینترنتی و گوشی های هوشمند شده اند و آسیب ها و خطرات سایبری برای دانش آموزان ایجاد شده است.خارج از مدیریت مدرسه، خانواده ها و خانواده ها. باید در این زمینه اقدام می کرد.

امیر عمرانی از فرهنگیان کرمان و دبیر شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان است. وی در این خصوص گفت: در سال های اخیر با توجه به شیوع بیماری عروق کرونر، کلاس ها به صورت آنلاین و حضوری در مقاطع مختلف برگزار می شود و با شیوع ویروس کرونا، آموزش آنلاین رونق زیادی دارد.

دانش آموزان با آموزش به رشد علمی و دینی می رسند

دبیر کرمانی افزود: کم تحرکی، افسردگی، چاقی در دانش آموزان از پیامدهای آموزش از راه دور است و همچنین در این نوع آموزش ارزیابی واقع بینانه نیست. چون وقتی دانش آموزان را ارزیابی می کنیم کتاب هایی در اختیار دارند و با راهنمایی دیگران به سوالات پاسخ می دهند.

وی بیان کرد: امروز دنیا دنیای فناوری است و چه بخواهیم و چه نخواهیم باید به آن سمت می رفتیم و شیوع بیماری عروق کرونر قلب باعث شد زودتر به آن سمت برویم و علاوه بر استفاده از آموزش از راه دور نیز از آموزش از راه دور استفاده کنیم. آموزش حضوری بلایای طبیعی در راه است و امکان برگزاری کلاس به صورت حضوری وجود ندارد می توانیم از روش غیبت برای آموزش هنرجو استفاده کنیم.

«امروز ما نمی گوییم مدارس تعطیل است، بلکه می گوییم آموزش به صورت نیمه وقت انجام می شود. همانطور که شهید باهنر فرمودند می توان مدارس را تعطیل کرد اما آموزش تعطیل نیست و یکی از معانی تربیت رشد است تا دانش آموزان با آموزش به رشد علمی و دینی دست یابند.


2f7b2b1d 8538 443d 9da3 2d8ef8d55015 خبر خاکستری

شکل گیری بهینه شخصیت و شناخت توانایی ها از دیگر ویژگی های رفتار فردی مدارس است.

این فرهنگ کرمانی بیان می کند: با فراهم شدن کلاس های آموزشی، دانش آموزان مهارت های فردی، اجتماعی، ارتباطی، انتقادی و حل مسئله را کسب می کنند و این مسائل دانش آموزان را به سمت تجربه عملی خارج از کتاب های درسی سوق می دهد. آداب معاشرت و روابط اجتماعی را از کلاس درس بیاموزید.

وی تاکید کرد: در مدارس امکاناتی مانند آزمایشگاه، کارگاه، فضاهای ورزشی وجود دارد و دانش آموزان می توانند با مراجعه به این مکان ها، توانایی های خود را ارتقا دهند و از این امکانات به ویژه برای دانش آموزانی که این تجهیزات را ندارند، استفاده کنند. علایق بسیار مفید هستند.

عمرانی گفت: دانش آموزان می توانند با مراجعه به مدارس با معلمان و مشاوران خود مشورت کنند و هرگونه مشکل و مشکل در مدرسه، جامعه و محیط خانه را مطرح کنند.

توجه به کرامت معلم در دولت سیزدهم

این دبیر کرمانی خاطرنشان کرد: شکل گیری شخصیت مطلوب، خلاقیت و نوآوری، ایدئولوژی، شناخت توانایی ها، شکوفایی استعدادها، کمک به دیگران، شهروند خوب بودن و بسیاری ویژگی های دیگر که لازمه رفاه و زندگی بهتر است. امکان حضور دانش آموزان در مدرسه و آموزش در مدرسه وجود دارد.

راه آرمان: رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم را چگونه ارزیابی می کنید و ستاد برای ارتقای نظام آموزشی چه باید کرد؟

منوره منصوری در این خصوص گفت: طرح رتبه بندی معلمان تا پایان دولت یازدهم مطرح شده است و متأسفانه در ده سال گذشته هیچ اقدامی در این طرح صورت نگرفته است؛ اما در دولت سیزدهم به خوبی عمل کرده اند. به این جهت و اجرای این طرح رسیده است و بخشنامه آن به زودی صادر می شود و به قانون تبدیل می شود و این باعث خوشحالی من و همکارانم است.

این بانوی فرهنگی کرمانی تاکید کرد: به نظر می رسد در دولت سیزدهم به عزت و کرامت معلم توجه ویژه ای می شود و حتی شاهد بوده ایم که وی برای امرار معاش فرهنگیان آمادگی دارد که احتمالا به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.


da5f45db 8741 4185 96c4 dd0669ed02f4 خبر خاکستری

بدنسازان گروهی تاثیرگذار در تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی هستند

امیر عمرانی در این خصوص گفت: موارد مطرح شده از سوی وزیر آموزش و پرورش در شرایط فعلی اگر جنبه عملی داشته باشد بسیار خوب و مطلوب است و باید در این زمینه مورد ارزیابی قرار گیرد. زیرا فرهنگیان از اقشار تأثیرگذار جامعه هستند و در تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی نقش دارند. بنابراین باید به این لایه توجه کافی شود.

این دبیر کرمانی گفت: آنچه باید در حوزه ارتقای نظام آموزشی مورد قبول مسئولان قرار گیرد در راستای کیفی سازی است; کیفیت را فدای کمیت نکنیم و باید به عدالت آموزشی توجه ویژه داشته باشیم.

وی گفت: سند تحول بنیادین تنها سندی است که در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و بر اساس مفاد این سند می خواهیم در افق 1404 به زندگی خوب دست یابیم و از این رو باید تلاش کنیم تا تحولات مثبتی در آموزش و پرورش داشته باشیم. این منطقه به خوبی اتفاق افتاد.

معلمان باید نسل جوان را با مولفه های انقلاب آشنا کنند

عمرانی بیان کرد: در سند تحول بنیادین از معلمان و مربیان در مدارس به عنوان مرجع علمی یاد شده است که باید در کنار آموزش به وظیفه شرعی نسل جوان بپردازد و به همین دلیل است که مربی تربیتی را پیشرو تربیتی می بینیم. در این راستا، معلمان باید از طریق یادگیری مادام العمر توانمند شوند.

راه آرمان: در ابتدای مرحله دوم انقلاب در سال 1397 شاهد انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری بودیم که خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان بود. ایشان در تشریح گام دوم انقلاب، در خصوص دستاوردهای چشمگیر چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موارد متعددی را در زمینه‌های مختلف برشمردند و توصیه‌های کلیدی برای جهاد بزرگ برای ساختن ایران بزرگ اسلامی ارائه کردند. آموزش و پرورش تا چه اندازه برای تبیین ادعای گام دوم انقلاب اقدام کرده است؟

منوره منصوری در این خصوص گفت: آموزش و پرورش میزبان جوان ترین نسل بوده و این نهاد تنها نهادی است که می تواند برای این نسل برنامه ریزی بلندمدت داشته باشد و اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببرد؛ بنابراین معلمان و مربیان باید آموزش دهند. انقلاب جوانان و آشنایی نسل جوان با فرهنگ اصیل اسلامی.

این بانوی فرهنگی کرمانی ادامه داد: رسالت اصلی آموزش و پرورش در اجرای ابلاغیه گام دوم انقلاب، آموزش امکانات انقلاب به جوانان و نوجوانان برای ایجاد امید و امید در نوجوانان و جوانان است.


113f315c 2d66 44c4 8fbf f56d7080212f خبر خاکستری

نقش ویژه آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور

امیر عمرانی در این خصوص با بیان اینکه یکی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش وظیفه تربیت نسل را بر عهده دارد و به جمعیت پیش دبستانی تا متوسطه مربوط می شود؛ در این راستا آموزش و پرورش وظیفه تربیت نسل را برعهده دارد و با جمعیت پیش دبستانی تا متوسطه ارتباط دارد. به همین دلیل این نهاد نقش ویژه ای در تربیت نسل آینده کشور دارد.

این دبیر کرمانی افزود: موضوع دیگری که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفت حفظ تمامیت ارضی است که از گذشته تا به امروز در مناسبت های مختلف شاهد آن بوده ایم و در این راستا به دلیل عدم موفقیت در این عرصه، باید به آن توجه کنیم. همچنین یکی دیگر از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب برای افزایش مشارکت افرادی است که وارد عرصه آموزش و پرورش شده اند و شاهد انتخابات شورای دانش آموزی، مجلس دانش آموزی و معلمان هستیم. سازمان های.



راه آرمان: مشکلات معلمان چیست که وزارت آموزش و پرورش باید برای رفع آنها اقدام اساسی کند؟

منوره منصوری در این خصوص با تاکید بر اینکه مشکل اصلی فرهنگیان معیشتی است، گفت: به نظر می رسد دولت سیزدهم در این زمینه اقداماتی را انجام می دهد. مشکلات اقتصادی باعث شده است که برخی از معلمان در کنار کار دبیری فعالیت های دیگری نیز داشته باشند.

سرانه گزارش در کشور بسیار پایین است

این بانوی فرهنگی کرمانی بیان کرد: اگر پایه های اقتصادی را تقویت کنیم و معلمان را قادر به یادگیری بیشتر کنیم قطعا رویکرد و بعد علمی آنها افزایش می یابد.

وی افزود: متأسفانه کشور ما سرانه مطالعه بسیار پایینی دارد و سرانه مطالعه ما در سراسر جهان 8.2 است که پایین است و دولت باید برای ریاض فرصت هایی برای یادگیری ایجاد کند. چون در دوره قبل باید برای دوره های تکمیلی هزینه می کردیم که در هیچ جای دنیا اینطور نیست. اما در دولت سیزدهم به نظر من این موضوع جایی ندارد.

امیر عمرانی در این خصوص گفت: بدنسازان قشر بزرگ و پرتلاشی هستند و امام راحل فرمودند معلم ولی است، مرد ولی اوست، هنر بزرگش انسان سازی است و باید به این قشر توجه کرد. “

اقدامات موثر دولت و مجلس برای رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان

این دبیر کرمانی گفت: یکی از مشکلات امروز معلمان مسائل اقتصادی و معیشتی است که با فعالیت های دولت سیزدهم و مجلس یازدهم انقلاب اقدامات موثری در این راستا انجام شده است.

وی افزود: طرح رتبه بندی معلمان سال ها است که به بیرون رانده شده است اما می بینیم که این طرح ساماندهی شده است و انتظار داریم این طرح به درستی و به موقع برای رفع مشکلات معلمان انجام شود.

عمرانی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل و مشکلات فرهنگیان مسکن است که در این دولت آغاز شد و باید تلاش کافی صورت گیرد تا این قشر نگران نباشند. زیرا بدون نگرانی این گروه می توانند دانش آموزان را بهتر آموزش دهند و نتیجه خوبی ایجاد کنند.

دبیر کرمانی گفت: با برکناری معاون پژوهشی در دولت گذشته مشکلات ساختاری به وجود آمده است و این در حالی است که مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند و علیرغم نیاز به تحقیق و تحول اساسی، این امر به دلایلی حائز اهمیت است. به شدت کاهش یافته است و حذف و ادغام فعالیت‌های آموزشی در بخش‌هایی که با یکدیگر همخوانی ندارند از دیگر مشکلاتی است که مسئولان باید در این راستا تلاش کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید