توجه! جوش های روی بینی می تواند کشنده باشد

توجه!  جوش های روی بینی می تواند کشنده باشد

روز جدیدآکنه روی بینی نه تنها آزاردهنده و آزاردهنده است، بلکه دردناک نیز هست. برخی از درمان های طبیعی وجود دارد که می توان از آنها برای از بین بردن و جلوگیری از جوش های روی بینی استفاده کرد. اما به طور کلی، جوش یا آکنه می تواند در هر جایی از بدن ظاهر شود و بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

جوش های روی بینی نه تنها آزاردهنده و آزاردهنده هستند، بلکه دردناک نیز هستند. برخی از درمان های طبیعی وجود دارد که می توان از آنها برای از بین بردن و جلوگیری از جوش های روی بینی استفاده کرد. اما به طور کلی، جوش یا آکنه می تواند در هر جایی از بدن ظاهر شود و بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا جوش روی بینی ظاهر می شود. در برخی موارد، این ممکن است نتیجه یک عفونت زمینه ای باشد. یکی از شایع ترین دلایل ایجاد جوش می تواند مسدود شدن منافذ پوست باشد. این انسداد می تواند در نتیجه تجمع سلول های مرده یا چربی پوست رخ دهد. منافذ باز، علاوه بر سلول های مرده پوست و چربی، می توانند محل مناسبی برای تجمع باکتری ها باشند. این وضعیت می تواند باعث التهاب و عفونت منافذ پوست شود و منجر به آکنه یا جوش شود. این عفونت می تواند منجر به موارد زیر شود:

موهای بینی یک عفونت عمیق تر در بینی است که مانند یک جوش ایجاد می شود. این وضعیت خطرناک تلقی می شود زیرا احتمالا منجر به سلولیت می شود. سلولیت عفونتی است که به سرعت پخش می شود و حتی می تواند وارد جریان خون شما شود.

سلولیت بینی جوشی است که در عمق بینی ایجاد می شود. این وضعیت هشدار دهنده است زیرا می تواند منجر به سلولیت شود، یک عفونت جدی پوستی که می تواند وارد جریان خون شود. سلولیت درمان نشده می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

عفونت هایی که باعث سلولیت می شوند عبارتند از:

باکتری استافیلوکوک

باکتری استرپتوکوک

استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA)

سلولیت معمولاً به 10 روز یا بیشتر از درمان آنتی بیوتیکی خوراکی نیاز دارد. در صورت لزوم افراد باید استراحت کنند و برای کاهش ناراحتی از مسکن استفاده کنند.

موهای فرو رفته

برخی از افراد موهای خود را در بینی می ریزند. این می تواند باعث ایجاد مو در بینی آنها شود که یکی دیگر از دلایل مهم ایجاد جوش در بینی است.

موها اغلب بدون درمان بهتر رشد می کنند، اما برای علائم دائمی یا شدید باید به پزشک مراجعه کرد. پزشک ممکن است استفاده از یک پماد موضعی برای درد یا یک آنتی بیوتیک خوراکی برای جوش های عفونی را توصیه کند.

درمان‌های خانگی می‌توانند علائم رشد موهای زائد را کاهش دهند. از جمله استفاده از کمپرس گرم برای کاهش درد و استفاده از روغن درخت چای که یک ضدعفونی کننده طبیعی است. تا زمانی که علائم ناپدید نشوند از برداشتن موهای زائد بینی خودداری کنید.

علائم جوش روی بینی

آکنه روی بینی می تواند با برخی علائم همراه باشد، از جمله:

التهاب و درد

ضایعات با مقداری چرک در بالا

جوش های سرسفید یا منافذ مسدود شده (بسته)

ندول ها یا برجستگی های بزرگ و دردناک زیر پوست

ضایعات کیستیک یا برجستگی های چرکی زیر پوست

پاپول ها، برآمدگی های قرمز کوچکی که در لمس حساس و دردناک هستند.

پیشگیری از جوش های روی بینی

اگرچه درمان‌های طبیعی می‌توانند به شما کمک کنند تا از شر جوش‌ها خلاص شوید، اما باید اقداماتی را نیز برای جلوگیری از عود آنها انجام دهید. برخی از نکات پیشگیرانه که می تواند از آنها جلوگیری کند عبارتند از:

استرس را کنترل کنید.

بیش از حد به صورت و بینی خود دست نزنید.

کمتر از لوازم آرایشی استفاده کنید.

از برداشتن بیش از حد مو از بینی خودداری کنید.

مصرف غذاهای غنی از ویتامین D را افزایش دهید.

از آفتاب دور باشید و هنگام بیرون رفتن حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

صورت خود را دو بار در روز با یک پاک کننده ملایم بشویید.

این درمان ها و نکات می تواند به کاهش تورم اطراف جای جوش و جلوگیری از عود آن کمک کند. با وجود توصیه‌ها و توصیه‌های درمانی، اگر جوش‌ها بهبود نیافته یا بدتر شدند، با متخصص پوست مشورت کنید، زیرا ممکن است نشان دهنده عفونت جدی باشد.

چه زمانی به دکتر برویم؟

اگر بثورات روی بینی به مرور زمان بهبود نیافت یا بدتر شد، بهتر است با پزشک مشورت کنید. این به این دلیل است که در موارد نادر می تواند منجر به عفونت شود که به نوبه خود برخی از اعصاب را به مغز متصل می کند و منجر به تشکیل لخته های خون در مغز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید