توجه همه رسانه های والیبال دنیا به تهران است/ حضور والیبالیست های مطرح جهان در ایران ارزشمند است.


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839545

ایران جزو 3 کشور برتر میزبان مسابقات آسیایی است

رئیس کمیته فنی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان 2019 گفت: توجه همه رسانه های والیبال جهان معطوف بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا به میزبانی تهران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سعید درخشان درباره برگزاری 22 رقابت باشگاه های آسیایی گفت: در حال حاضر در هیچ جای دنیا مسابقه والیبال نداریم و تمام توجه رسانه ها معطوف مسابقات تهران است.

وی با اشاره به جایگاه فدراسیون والیبال ایران در میزبانی این مسابقات گفت: ایران بدون اغراق یکی از سه کشور برتر آسیا از نظر میزبانی مسابقات والیبال است. من در بسیاری از کشورها و مسابقات از جمله لیگ ملت ها، لیگ جهانی، قهرمانی جوانان، جوانان و بزرگسالان جهان به عنوان ناظر یا مهمان شرکت کرده ام و به جرأت می گویم یکی از بهترین ها در زمینه سخت افزار، نرم افزار، سازماندهی، اسکان و تشریفات ما در آسیا و حتی در جهان هستیم.

درخشنده که تجربه برگزاری مسابقات مهم بین المللی را در کارنامه کاری خود دارد، گفت: در بسیاری از مسابقات تیم ها شرایط بدی دارند. در آرژانتین، ایتالیا و جمهوری چک، حتی داوران بین المللی و هیئت نظارت در یک هتل سه ستاره مستقر هستند.

وی با ابراز خرسندی از حضور جوانان در کادر اجرایی این مسابقات گفت: امسال کمیته کنترل متشکل از جوانانی است که جایگزین بزرگترها شدند. فعال و پر انرژی هستند و وجود جوش ها را به فال نیک می گیریم. از هفت عضو کمیته کنترل، پنج نفر ایرانی هستند و علاوه بر مزایایی که برای والیبال ایران دارد، به نفع اقتصاد AFC نیز هست.

عضو سابق کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا افزود: در این مسابقات یک نماینده (محمد شاهمیری) داریم که تجربه داوری در چند بازی المپیک را دارد و یک نماینده فنی داریم که افشاردوست از او در این سمت است. ما باید بیشتر به این اعضای داخلی احترام بگذاریم و با خارجی ها دوست نباشیم.

این کارشناس والیبال درباره برگزاری 22 دوره مسابقات باشگاه های مردان آسیا گفت: کشورهای آسیایی همیشه این مسابقات را چندان جدی نگرفته اند و تنها ایران به زور در این مسابقات شرکت کرده است. پرافتخارترین تیم حاضر در این رقابت ها پیکان است که از نظر رکورد اشتغال مقام سوم جهان را دارد و هنوز هیچ یک از باشگاه های ایرانی نتوانسته اند به جایگاه این تیم برسند.

وی افزود: والیبال ایران انگیزه زیادی برای حضور در رقابت های باشگاهی آسیا دارد اما کشورهایی مانند کره انگیزه ای برای حضور در این رقابت ها ندارند و باشگاه هایشان از فدراسیون های خود تبعیت نمی کنند در حالی که در ایران باشگاه ها همکاری خوبی با فدراسیون دارند.

دبیرکل اسبق فدراسیون والیبال با اشاره به حضور دو تیم ایرانی در این دوره از مسابقات گفت: برای اولین بار است که بازیکنان درجه یک دنیا در این رقابت ها حضور دارند. در حال حاضر مسابقات والیبال در دنیا راکد است و تمام توجه رسانه ها در دنیا معطوف به این مسابقات است. حضور بازیکنان معروفی چون انگاپت، عبدالعزیز و… ارزشمند است و نشان از سطح بالای این مسابقات دارد و امیدوارم تماشاگران بیشتری به سالن بیایند زیرا خیلی ها دوست دارند این بازیکنان را از نزدیک ببینند.

مرحله گروهی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا مردان شب گذشته با سرگروهی تیم های پیکان و مقاومت شهداب در دو گروه به پایان رسید و امروز (سه شنبه 27 اردیبهشت) تیم های شرکت کننده به استراحت می پردازند. مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید