تورم هنوز به اوج نرسیده است

لاگارد افزود: ابهام زیادی وجود دارد که بدانیم آیا تورم که در ماه اکتبر به 10.6 درصد رسید، به زودی در 19 کشوری که از واحد پول یورو استفاده می کنند کاهش خواهد یافت یا خیر.

وی گفت: وقتی به عوامل محرک تورم نگاه می کنیم، چه مواد غذایی و کالاها یا انرژی، هیچ مولفه یا جهتی نمی بینیم که من را به این باور برساند که به اوج تورم رسیده ایم یا ممکن است اوضاع در کوتاه مدت بهبود یابد. اصطلاح ” یافت شد.”

لاگارد خطاب به کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا تاکید کرد: این بدان معناست که بانک مرکزی اروپا با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد به مهار تورم ادامه خواهد داد.

وی گفت: پس از سومین افزایش عمده نرخ بهره بانکی اروپا در ماه اکتبر که سریع ترین نرخ افزایش را در تاریخ ثبت کرد، بانک مرکزی اروپا انتظار دارد نرخ ها به سطوح مورد نیاز برای اطمینان از بازگشت به موقع تورم به سطح متوسط ​​نزدیک شود. هدف مدت 2 درصد

بانک مرکزی اروپا در تلاش است تا به فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی در سراسر جهان بپیوندد. تورم در اروپا که با بهبود اقتصاد جهانی از اپیدمی کرونا بهبود یافت، پس از شروع جنگ بین روسیه و اوکراین شروع به کاهش کرد. هشدار بانک های مرکزی نسبت به خطر رکود اقتصادی؛ زیرا جهان، به ویژه اروپا، با بحران انرژی، افزایش قیمت مواد غذایی و تضعیف ارز در برابر دلار آمریکا دست و پنجه نرم می کند.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه مستقر در پاریس پیش بینی می کند که اقتصاد بین المللی در سال آینده تنها 2.2 درصد رشد کند. بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند در سال آینده در کشورهایی مانند اروپا، آمریکا و انگلیس رکود اقتصادی ایجاد شود.

لاگارد عصر دوشنبه اذعان کرد که جنگ با روسیه به شدت به اروپا ضربه زده است، به ویژه با توجه به نزدیکی اروپا به مرکز درگیری و وابستگی شدید آن به واردات انرژی از روسیه.

پس از اینکه روسیه مقدار زیادی از صادرات گاز طبیعی به اروپا را کاهش داد و قیمت پایه انرژی خود را افزایش داد، دولت‌های اروپایی مجبور شدند برای کمک به خانوارها و مشاغل، یارانه‌ها را در صورتحساب‌های خود لحاظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید