توزیع آزمایشی نان: سهم 250 گرم نان به ازای هر نفر به ازای هر نفر!

توزیع آزمایشی نان: سهم 250 گرم نان به ازای هر نفر به ازای هر نفر!

روز جدید یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص توزیع نان با کارت بانکی ویژه گفت: این طرح قرار است به صورت آزمایشی در زنجان اجرا شود و احتمالا از اول خرداد سهمیه هر نفر 250 گرم نان در روز است. “

محمد صفایی در خصوص افزایش قیمت آرد و ماکارونی در روزهای اخیر گفت: مجلس به دولت اجازه داد تا نظام پرداخت یارانه ها را اصلاح و بهینه سازی کند تا قیمت کالاهای اساسی نسبت به شهریور 1400 افزایش نیابد. ماکارونی، دولت باید به مجلس توضیح دهد که آیا برنامه ای برای جبران این افزایش دارد یا خیر.

وی در خصوص برخی ادعاها مبنی بر افزایش قیمت آرد برای جلوگیری از قاچاق آن، این بهانه ها را غیرمنطقی می داند و می افزاید: به طور کلی مصرف سالانه گندم در کشور ما 12 میلیون تن است در حالی که حجم کل گندم قاچاق 250 هزار تن در هر سال است. بنابراین افزایش قیمت آن در بازار داخلی برای جلوگیری از قاچاق گندم منطقی نیست و برای جلوگیری از قاچاق باید نظارت قوه مجریه و قضاییه تقویت شود نه قیمت گندم. در خانه.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم افزایش یارانه ها برای جبران قدرت خرید مردم، گفت: باید تفاوت افزایش قیمت کالاها را نسبت به شهریور سال گذشته اندازه گیری کنیم و یارانه مردم را پرداخت کنیم.

صفایی در پاسخ به اینکه به گفته برخی در فروردین ماه سال جاری اعلام شد در سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان قول هایی در خصوص عرضه گندم لبنان از سوی ایران داده شده است که آیا گندم ایران به لبنان صادر شده است و تورم اخیر مربوط به گندم است. ? وی گفت: خیر، گندم به لبنان صادر نمی شود بنابراین نمی توان این موضوع را به افزایش اخیر قیمت گندم ربط داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره موضوع توزیع نان با کارت بانکی ویژه نیز گفت: این طرح قرار است به صورت آزمایشی در زنجان و احتمالا از اول خردادماه اجرا شود. سهمیه هر نفر 250 گرم نان در روز است و در صورت کسب نتایج قابل قبول در سراسر کشور اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید