توزیع بیش از هزار مخزن آب برای آبیاری باغ / لایروبی کانال و استفاده از مالچ پلاستیکی بخشی از اقدامات در شرایط خشکسالی است.

ساعت: 17:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793681

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهپایه گفت: سعی کردم تا حد امکان از درختان حفاظت کنم و در کنار کشاورزان و باغداران باشم. تابستان سال گذشته بیش از هزار سرویس آبیاری مخزن آب مصوب به باغات شهری ارائه شد تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی قاسمی در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: متاسفانه در سال پربارش شهرستان کوهپایه میزان بارندگی و میانگین بارندگی به حدی بود که با خشکسالی و کم آبی در قنوات و چاه ها مواجه بودیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهپایه گفت: با توجه به بودجه موجود سعی کردیم قنوات به ویژه قنوات را که عمومیت بیشتری داشت حفر کنیم و این امر همچنان در حال انجام است و یکی از برنامه های جهاد کشاورزی است.

قاسمی با اشاره به بخشی از شهرستان کوهپایه که تحت تاثیر اراضی زاینده رود قرار دارد، گفت: تلاش کردیم تا حد امکان به کشاورزان در این منطقه کمک کنیم و امکاناتی برای آنها فراهم شد.

مهدی قاسمی با بیان اینکه متأسفانه سال هاست که خشکسالی به باغات و درختان شهرستان آسیب وارد کرده است، گفت: سعی کردم تا حد امکان از درختان حفاظت کنم و در کنار کشاورزان و باغداران باشم. تابستان سال گذشته بیش از هزار سرویس مصوب برای مخازن آب آبیاری باغات شهری ارائه شد تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهپایه با بیان اینکه استفاده از مالچ پلاستیکی در تعدادی از باغات از دیگر اقدامات در این زمینه است، گفت: بخشی دیگر از کار جهاد کشاورزی با توجه به شرایطی که پیش رو داریم برگزاری کلاس های آموزشی و سمینارهای آموزشی است. استفاده از متخصصان برای مدیریت مصرف آب، تغییر مدل کشت، استفاده از ارقام پایدار و افزایش بهره وری، در این حوزه آموزش ها و دوره های مختلفی برای کشاورزان و باغداران برگزار شد.

مهدی قاسمی در پایان گفت: امیدوارم خداوند متعال با بارش باران بر کشاورزی و مردم شریف کوهپایه رحمت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید