توزیع بیش از 2000 بسته معیشتی و 8 اقلام کامل زندگی در بین سیل زدگان یزدی


ساعت: 17:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889368

دهقان مسئول قرارگاه بسیج بقیه الله جهاد از توزیع 2000 بسته معیشتی بین خانواده های سیل زده استان یزد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین دهقان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه قرارگاه جهادی بسیج بقیه الله در شهرستان یزد از همان دقایق اولیه وقوع سیل فعالیت خود را آغاز کرد و بدون وقفه به سیل زدگان خدمات رسانی کرد و در دقایق اولیه وقوع سیل به سرعت انجام شد. شناسایی حدود 50 خانواده از جمله حدود 250 نفر که خانه هایشان در اثر سیل ویران شده یا دیگر قابل سکونت نبودند، سوار شدند و آنها را در 5 مدرسه سازماندهی کردند.

وی ادامه داد: در این مدت تمامی امکانات و ملزومات زندگی در این مدارس برای این خانواده ها مهیا شد و با توجه به اینکه بر اثر این حادثه تعدادی از این خانواده ها دچار آسیب های روحی شدند که از جمله آن می توان به برگزاری مسابقات فرهنگی و برگزاری مسابقات ورزشی و اتاق کودک، شهرستانی اشاره کرد. تلویزیون، پزشک و … آماده باشند تا بتوانند هر چه زودتر از نظر روحی به شرایط عادی زندگی برگردند.

مسئول پایگاه جهادی بسیج بقیه الله (عج) گفت: خیرین برای حفظ کرامت و کمبود معیشت در بین این خانواده ها تلاش کردند و حتی حوله، ملحفه، پتو، البسه و … تهیه کردند. برای آنها مهیا شد و به طور کلی مایحتاج زندگی عادی اما ضروری برای آنها فراهم و در اختیار آنها قرار گرفت تا خانواده ها در این زمینه احساس بی نیازی کنند.

دهقان با تاکید بر اینکه گستره فعالیت این قرارگاه در سراسر استان است، گفت: تاکنون بیش از 14 هزار غذای گرم و 10 هزار بطری آب معدنی در تمامی مناطق سیل زده استان و دورافتاده ترین روستاهای استان توزیع شده است. مایحتاج زندگی از این کمپ بین خانواده های سیل زده توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سیل اخیر استان به منازل برخی اتباع خارجی ساکن استان یزد نیز خسارت وارد شد، اظهار داشت: فرقی نمی کند که خانواده اتباع بیگانه نیز از تمامی خدمات و امکانات لازم برخوردار باشند. آنها را

دهگان در پایان با بیان اینکه در حال حاضر تنها 25 خانوار در مکان های اسکان هستند، تصریح کرد: با کمک خیرین خانه هایی برای اسکان تعدادی از این افراد مهیا شده است که اجاره بهای این خانه ها نیز به طور کامل توسط خیرین پرداخت می شود. با ارائه 8 مجموعه وسایل زندگی که در اختیار آنها قرار می گیرد و اقدامات لازم برای ساماندهی تعطیلات خانواده ها در کمترین زمان ممکن انجام می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید