توزیع سهام به بازماندگان لغو شد

توزیع سهام به بازماندگان لغو شد

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی از لغو توزیع سهام سرمایه به بازماندگان این سهام به دلیل عدم موافقت با پرتفوی در نظر گرفته شده برای بازماندگان خبر داد.

حسین قربان زاده با بیان اینکه موضوع پرتفوی سهامداران برای سومین بار در شورای دولت مطرح شد، گفت: امروز با واگذاری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی مس ایران به سهامداران موافقت نشد و همانطور که در نتیجه سهام عدالت توزیع شد و برای بازماندگان رد شد.

وی توضیح داد: چون دولت دیگر سهام ارزشمندی به ارزش 35 هزار میلیارد تومان ندارد تا بین بازماندگان توزیع کند. در واقع قرار بود سهام 10 میلیون تومانی بین 3.5 میلیون نفری که به عنوان بازماندگان سهام عدالت (افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین سه دهم داوطلبان) شناسایی شده اند، توزیع شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سوال که آیا توزیع سهام بازماندگان برای همیشه لغو شد یا فقط امسال؟ وی پاسخ داد: تقسیم سهام بازمانده از وظایف بودجه سال جاری بوده و در حال حاضر مشخص نیست در بودجه سال آینده چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ خواهد شد. اما امسال به دلیل مخالفت معاون حقوقی رئیس جمهور با پرتفوی این موضوع به سرانجام نرسید.

دیدگاهتان را بنویسید