توزیع عادلانه یارانه ها هدف اصلی دولت سیزدهم است/ لزوم همراهی و همدلی مردم در انقلاب اقتصادی


ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839052

شجاعی گفت: انصاف در پرداخت یارانه ها هدف اصلی دولت برای اجرای طرح اصلاح و روان سازی نظام یارانه ها در بخش کشاورزی است، از این رو دولت سیزدهم برای مدیریت جنگ اقتصادی به بهترین شکل دست به کار شده است. . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شجاعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفت و گو با خبرنگار صبح توس ; وی با اشاره به طرح اصلاح و منطقی‌سازی نظام یارانه کالاهای اساسی در بخش کشاورزی، گفت: دولت سیزدهم تصمیم گرفته تا عملیات اقتصادی اصلاح نظام یارانه کالاهای اساسی در بخش کشاورزی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه هر طرحی که بخواهد بدون حمایت مردم اجرا شود قطعا پیشرفت چندانی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: مردم باید سفیران اطلاع رسانی و اقناع مردم بوده و در اجرای این طرح همراهی کنند. ساده سازی سیستم یارانه این طرح باید به بهترین نحو نهادینه و اجرا شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به هدف از اجرای این طرح گفت: اختلاف قیمت ارز 4200 با نرخ بازار با وجود همه نظارت و کنترلی که از سوی دستگاه های نظارتی وجود دارد باعث رانت و فساد می شود و تولیدکنندگان را از رقابت خارج می کند.

وی با تاکید بر اینکه خشکسالی جهان به ویژه در خاورمیانه و ایران نیز موضوع بسیار مهمی است، اذعان داشت: بارندگی در کشمیر امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است، اما با این وجود تقاضای غلات در جهان، جنگ اوکراین و روسیه تشدید شده است. وارد یک جنگ غذایی

شجاعی گفت: شرایط عرضه و تقاضا در دنیا تغییر کرده و به همین دلیل قیمت جهانی غلات افزایش چشمگیری را به همراه داشته است که نیاز به اجرای سریعتر این طرح را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح تصریح کرد: ارز ترجیحی نباید حذف شود، بلکه از مبدأ تولید به بخش مصرف کننده منتقل شود و شهروندان بتوانند هزینه ها را کنترل کنند و 5 کالا شامل ذرت، سویا، جو، دانه های روغنی و دارو. که شرایط مبادله ارز ترجیحی را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تاکید بر اینکه قیمت نان تغییر نمی کند، افزود: گندم مشمول ارز ترجیحی نیست بلکه مشمول یارانه است و در این حوزه یارانه های بسیار سنگینی وجود دارد و دولت یارانه را حذف نکرده است. برای نان، به طوری که قیمت نان نیست عنوان تغییر نمی کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه رعایت عدالت در پرداخت یارانه ها هدف اصلی این طرح است، ادامه داد: در مراحل اولیه طرح یارانه نقدی به مدت دو ماه به سرپرستان خانوار و پس از دو ماه زیرساخت های لازم پرداخت می شود. از طرف دولت کاربرگ الکترونیکی برای بحث در اختیار شهروندان قرار می گیرد تا بتوانند کالاهای خود را با کمترین قیمت خریداری کنند.

شجاعی با بیان اینکه حدود 60 هزار میلیارد تن فولاد برای تولیدکنندگان برای ایجاد سرمایه در گردش برای بحث واردات و تولید کالا به ویژه در حوزه دام در نظر گرفته شده بود، بحثی برای سازندگان کارت در نظر گرفته شد، تاکید کرد: برای تعادل در عرضه و تقاضا و کمک به تولیدکنندگان برای ایجاد انگیزه برای صادرات و حمایت از خرید کالاهای تولیدی برای ایجاد تعادل در بحث بازار.

وی با تاکید بر اینکه حمایت مردمی مهمترین پشتوانه دولتی است که تاثیر زیادی در اجرای کار دارد، گفت: دولت سیزدهم برای مدیریت جنگ اقتصادی به بهترین شکل تلاش می کند و حمایت مردم می تواند به این طرح کمک کند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید