توزیع ناعادلانه تسهیلات مانع توسعه چهارمحال و بختیاری است


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893229

غلامعلی حیدری گفت: موانعی بر سر راه توسعه این استان وجود دارد از جمله عدم توزیع عادلانه امکانات که باعث مهاجرت بسیاری از نیروهای نخبه چهارمحال و بختیاری شده است که باید این موانع برطرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گلمعلی حیدری در دیدار با معاون صنایع، تجهیزات و ماشین آلات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استعدادهای خوبی به ویژه در حوزه فنی مانند جوشکاری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.


وی افزود: پروژه های بزرگ آبرسانی، گاز، نفت و… توسط جوشکاران چهارمحال و بختیاری انجام می شود.


استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نیروهای نخبه و با انگیزه در ادارات مختلف این استان حضور دارند که متاسفانه به دلیل نداشتن زمینه نتوانستیم از توان این نیروها استفاده کنیم.


حیدری با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان چهارمحال و بختیاری و همجواری با استان های بزرگ و صنعتی کشور گفت: با توجه به اینکه این استان های بزرگ تا حدودی از نظر توسعه صنعتی اشباع شده اند، این استان از موقعیت بسیار خوبی برای استقرار برخوردار است. صنایع


وی با بیان اینکه راه چهارمحال و بختیاری به ویژه محورهای ترازیتی در این استان در حال توسعه است و اعتبار خوبی برای آن قائل شده است، گفت: ایجاد راه آهن برقی دو طرفه نیز در دستور کار دولت و وزارت کشور قرار دارد. راه و شهرسازی.


استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه صنعت در چهارمحال و بختیاری محدودیتی ندارد.


حیدری خاطرنشان کرد: توسعه صنعت سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان داشته است، بالا بودن بیکاری در چهارمحال و بختیاری مشکلی به نام مهاجرت از این استان را به همراه داشته است.


وی افزود: اگر شرایط لازم در چهارمحال و بختیاری فراهم شود، استعدادهای زیادی در این استان وجود دارد، تلاش شده اما هنوز جای کار بسیار است.


چهارمحال و استاندار بختیاری تصریح کرد: باید بتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم و صنعت سهم بسزایی در ایجاد اشتغال دارد.


حیدری تاکید کرد: سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری هزینه نیست اما می تواند تاثیرات زیادی در کشور داشته باشد.


وی افزود: وحدت مناسبی بین مدیران و نمایندگان مجلس در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و همه معتقدند که باید محرومیت زدایی از مناطق فقیرنشین استان صورت گیرد.


استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استانی که سرچشمه سه رودخانه بزرگ است و زمانی 11 درصد آب کشور را تولید می کرد، 13 روز آب شرب نداشت و مردم شریف این وضعیت را تحمل کردند.


حیدری تصریح کرد: موانعی بر سر راه توسعه چهارمحال و بختیاری وجود دارد از جمله عدم توزیع عادلانه امکانات که باعث مهاجرت بسیاری از نیروهای نخبه از این استان شده است که باید این موانع برطرف شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید