توزیع 10 میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا / 10 هزار و 400 اصله نهال برای شهدای مازندران غرس می شود.


زمان: 09:41
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813910

سعید کهنسال گفت: از زمان سفر معاون رئیس جمهور تاکنون 6 میلیارد تومان منهای وام های دریافتی از سازمان تملک دارایی و سرمایه، مجموعا حدود 10 میلیارد تومان بودجه برای ساماندهی گلزار شهدای مازندران در سال آینده در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سعید کهنسال دوشنبه شب در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: هر فعالیتی که می خواهیم در حوزه ایثار و شهادت انجام دهیم. ارزشمند است
وی با تاکید بر ضرورت نگاه تحول آفرین افزود: باید در این زمینه به ظرفیت سازی که مقدمه آن ظرفیت سازی است توجه شود تا خلأ نگاه مطالبه گرانه در قوانین عقب مانده خودسازی احساس شود. قربانی.”
وی افزود: بررسی فرصت‌ها و برنامه‌های موجود در استان از جمله وجود گروه‌های جهادی که در زمان بحران به دست مردم رسیده است را در دستور کار قرار داده‌ایم، بنابراین به نظر من ایجاد ساختار مویرگی در سازمان‌دهی خود ضروری است. او گفت – فداکاری.
مدیرکل بنیاد شهید مازندران یادآور شد: ویژه برنامه هایی از جمله برگزاری جلسات متعدد با بازنشستگان و تشکل های ایثارگر، استفاده از نبوغ کارگروه ها برای ایجاد اشتغال و… تا 15 فروردین ماه را برای تبیین برنامه ها در دستور کار قرار دادیم و سپس برنامه های عملی آغاز می شود.
این مقام مسئول همچنین اعلام کرد که در فاصله سال های 96 تا 1400 هشت درصد گلزار شهدا ساماندهی شده بود اما در سال 1400 این رقم به 29 درصد رسید. و حل مشکلات دیگر جامعه شاهد و ایثارگر شکل گرفت.
وی با تاکید بر اینکه همکاری با سایر نهادها در دستور کار است، تاکید کرد: هیچ خیری بالاتر از خیر در عرصه شهادت و شهادت نیست. همه ما در بحث جهاد مسئولیم، مردم به شهدا علاقه مند هستند و هیچکس نمی تواند این انکار دامنه را نشان دهد.
کهنسال با اشاره به جزئیات برنامه های بزرگداشت روز شهدا گفت: امسال تمامی پرچم های مزار شهدا تعویض شده است. با تشکر (دیدار با خانواده معظم شهدا)، برای نزدیک شدن، عیادت از والدین شهدا در بیمارستان ها، تجلیل از 140 فرزند شهید و جانباز در بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفاتر را با عکس شهدا تزیین کردیم. در مازندران، برگزاری جشن تولد شهدا در برخی شهرها، اهدای هدایایی به خانواده شهدای درگذشته از 10 تا 22 اسفندماه، برگزاری مجدد کنگره ملی شور و نشاط، کاشت 10400 نهال برای شهدا، ارائه نمایش در حوزه هنری ساری، تولید و پخش تیزر، عطر زدایی گلزار شهدا، فعالیت در فضای مجازی، کشف گلزار شهدا در روستا و …. از دیگر برنامه های ما هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران ادامه داد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در مجموع 10 هزار و 400 شهید، 34 هزار و 224 جانباز و 2 هزار و 61 آزاده داریم.
این مسئول افزود: از جامعه ایثارگران و جانبازان در مجموع 7221 بیکار 25 درصد و بیشتر داریم که از این تعداد 671 فرزند شاهد و ایثارگر 70 درصد بیکار هستند که تعیین و منصوب می شوند، 400 نفر در آزمون. طبق بند 78، 232 نفر شرکت کردند، به استثنای 10 نفر که تحت تعقیب قرار داریم.
وی با بیان اینکه از 10 هزار و 227 مزار شهید 63.3 درصد ساماندهی شده است، خاطرنشان کرد: 22 هزار و 949 مزار باقی مانده که 35 میلیارد تن باید هزینه شود که از سفر معاون رئیس جمهور 6 میلیارد تن منهای وام که دارایی دریافت کردیم. و سرمایه از سازمان تملک املاک و بودجه کل حدود 10 میلیارد تن برای سال آینده در این بخش در نظر گرفته شد.
کهنسال خاطرنشان کرد: این بنیاد وظیفه رصد مشکلات را بر عهده دارد و ما نیز با جدیت در حال تلاش برای تغییر وضعیت هستیم. در حوزه درمان خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید کانون گفته می شود که 100 درصد هزینه های درمانی توسط دولت تامین می شود و اکنون در بحث پرداخت بیمه ها تاخیر داریم که همچنان ادامه دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با تجلیل از حماسه پژوهان گفت: نماینده ولی فقیه مازندران و استاندار مازندران همزمان با روز جانباز با جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس دیدار کردند.
وی افزود: همزمان از 144 جانباز عزیز و خانواده هایشان توسط 48 امام جمعه استان تجلیل شد.
کهنسال با تاکید بر اهمیت تبیین جهاد و لزوم نقش آفرینی اخبار و رسانه ها در تحقق این امر گفت: امنیت امروز را مدیون جان باختگان شهدا و خانواده های معظم این مردان خدا و دستاوردهای این عرصه هستیم. باید گفت و توضیح داد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید