توزیع 1500 لیتر سوخت برای خانوارهای بدون گاز خراسان شمالی / 1700 خانوار رازو یورگلانی از گاز محروم شدند.

ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786594

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی:

مجتبی شکوری با اشاره به اینکه 4 هزار و 76 خانوار در استان خراسان شمالی از نعمت گاز طبیعی محروم هستند، گفت: برای فصول سرد سال از آذر تا اسفند 1500 لیتر نفت سفید برای هر خانواده توزیع می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی شکوری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: در استان خراسان شمالی 4 هزار و 76 خانوار از گاز طبیعی محروم هستند که بسیاری از آنها مربوط به شهرستان های راز و جرگلان است.

وی ادامه داد: 473 خانوار در اسفراین، 182 خانوار در جاجرم، 518 خانوار در بجنورد، 765 خانوار در مانه و سملقان، 1784 خانوار در راز و جرگلان، شیروان 268 خانوار و 86 خانوار در فاروج فاقد گاز طبیعی هستند.

شکوری افزود: برای جلوگیری از سوء استفاده از سیلندر گاز در سوخت خودروها، طرح ال پی جی مقرر شده خانواده های محروم از نعمت گاز اطلاعات خود را در سامانه تجارت نیو تجارت آسان ثبت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با ثبت نام خانواده ها در این سامانه، سهمیه مورد نیاز خانواده در کارت بانکی آنها شارژ می شود و توزیع کنندگان کپسول های لازم را درب منزل تحویل می دهند.

شکوری با اشاره به اینکه بابت کارت سوخت خانوارهای محروم از گاز طبیعی نفت سفید دریافت می شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2200 لیتر سوخت برای هر خانوار توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی گفت: همچنین برای فصول سرد سال از آذر تا اسفندماه برای هر خانوار 1500 لیتر سوخت توزیع می شود.

وی یادآور شد: همچنین روستاهایی که با نیاز بیشتری مواجه هستند می توانند با هماهنگی از طریق بخشداری، بخشداری و دهیاری ها سهمیه بیشتری دریافت کنند.

شکوری افزود: همچنین در حوزه سوخت عشایری استان پنج شرکت تعاونی وظیفه توزیع سوخت را برعهده دارند و سهمیه هر خانوار 150 لیتر در ماه است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی گفت: طی هماهنگی های انجام شده با استان گلستان و بازدیدهای مشترکی که انجام شد مقرر شد سوخت به صورت روتین در اختیار عشایری قرار گیرد که در مره تپه هستند.

او گفت که شماری از خانوارها در استان علمک به گازشان وصل شده اند، اما هیچ گازی به منازلشان داده نشده است.

شکوری خاطرنشان کرد: بسیاری از گروه های این خانوارها به دلیل کمبود اعتبار نتوانستند گازرسانی خود را ادامه دهند، از سوی دیگر از کارت سوخت گیری محروم شدند.

وی افزود: در طول سال 200 لیتر نفت از سوی شرکت فرآورده های نفتی به هر یک از این خانوارها تحویل می شود اما هزینه ماهانه آن به کارت های بانکی آنها توزیع نمی شود.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید