توزیع 31 میلیارد تن تسهیلات برای حمایت از کسب و کار ICT در خراسان جنوبی


ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840377

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اعلام کرد؛

باخ گفت: 31 میلیارد تن تسهیلات برای کمک به توسعه اشتغال در شرکت های دانش بنیان فعال در ارتباطات و فناوری اطلاعات بازرسی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، مصطفی بهی در نشست خبری امروز به ارزیابی وضعیت ارتباطات شهرستان ها در سطح استان پرداخت و گفت: در سال گذشته 29 سایت موبایل جدید معرفی و 49 روستا با جمعیت وزارت ارتباطات اجرا شد. در شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه 60 ارائه دهنده اینترنت پرسرعت روستایی در روستاهای استان راه اندازی شده است، افزود: در این راستا 87 روستای بالای 20 خانوار در استان با جمعیتی بالغ بر 200 نفر در استان راه اندازی شده است. 13850 اینترنت پرسرعت جدید.

وی ادامه داد: در این مدت 81 مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و هم اکنون در مجموع یک هزار و 500 مدرسه در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

باخ گفت: در مجموع 122 میلیارد تن وام ملی از محل طرح توسعه ارتباطات روستایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای این طرح های ارتباطی در استان هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار دارای پوشش شبکه همراه اول و 60 درصد از شبکه سراسری ارتباطات و اینترنت هستند، گفت: 20 میلیون پورت نوری در سراسر کشور مستقر شده است. کشور است و سهمیه استان خراسان جنوبی حدود یک میلیون بندر است تا مصرف کنندگان به اینترنت پرسرعت و باکیفیت دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر 119 باجه در استان داریم که از این تعداد 91 دفتر در شهرها و 22 دفتر فناوری اطلاعات در روستاها فعال است و آمادگی داریم در هر روستا مجوز ایجاد دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات را صادر کنیم، بنابراین روستاییان به هیچ وجه مراجعه نمی کنند. شهر برای خدمات اینترنتی.”

باخ افزود: امسال اتصال بیش از 20 خانوار روستاهای روستایی به شبکه ملی اطلاعات به بالای 85 تا 90 درصد وام ملی وزارت ارتباطات افزایش می یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه ICT عرصه توانمندسازی است، تصریح کرد: امسال با توجه به شعار سال توجه خوبی به این حوزه شده و باید از ظرفیت دانش استفاده کنیم. شرکت های مستقر و شرکت های محلی.

وی با اشاره به اینکه 10 سایت جدید برای توسعه پوشش موبایلی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از منابع بندهای «الف و ب» تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، 31 میلیارد تن تسهیلات برای حمایت از اشتغال. توسعه در شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و ایجاد 250 شغل در حوزه ICT توزیع می شود.

باخ خاطرنشان کرد: نرخ سود این تسهیلات 10 درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات 36 ماه پس از مهلت یک ساله خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید