توسعه بانکداری شرعی و احکام اسلامی در اولویت است / تشکیل کارگروه تخصصی در شورای حقوقی کوم

ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802084

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی شورای قانون در کوم گفت: توسعه بانکداری در چارچوب موازین اسلامی و شرعی برای ما مهم بوده و در دستور کار جدی بانک مرکزی قرار دارد. بانک در دوره جدید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل قول ها پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه والای شورای فقاهت در نظام بانکی، اظهار داشت: این نهاد در حال حاضر در سال 1380 در حال توسعه است.: توسعه بانکداری شرعی و احکام اسلامی برای ما مهم است و در دستور کار جدی بانک مرکزی در دوره جدید قرار دارد.

وی با اشاره به تشکیل شورای قضایی بانک مرکزی و فعالیت های این شورا در سه سال گذشته گفت: بانک مرکزی کار این شورا را گسترش دهیم.

صالح آبادی با اشاره به فعالیت کمیته قضایی بورس گفت: بحث توسعه بانک ها در چارچوب احکام شرعی از مشکلات این دوره است. پدرخوانده تشکیل می شود.

وی گفت: امیدوارم با یاری خداوند بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که پاسخگوی دغدغه های مراجع تقلید در خصوص بانکداری باشد.

تقویت مواضع شورای قضایی در بانک مرکزی
همچنین در این جلسه خجت الاسلام والمسلمین مصباح مقدم رئیس شورای قضایی بانک مرکزی با تاکید بر تقویت جایگاه شورای حقوقی بانک مرکزی در این مدت گفت: نظارت بانک مرکزی موظف به نظارت بر نظام بانکی است. و اجرای هرچه بهتر این قواعد با تدوین فرمهای ویژه اعمال احکام فقهی و شرعی مصوب شورا.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید