توسعه بخش کشاورزی مستلزم اصلاح فرآیندها است

ساعت: 22:22
تاریخ انتشار: 1400/10/18
کد خبر: 1798969

معاون اول رئیس جمهور گفت: برای بهبود فرآیندها باید با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و به کارگیری روش های نوین، کمبودهای حوزه کشاورزی را جبران کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد محبر امشب (شنبه) در نشست با مدیران عامل اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی و دامپروری بر اهمیت و اثربخشی این تشکل ها تاکید کرد. همه افراد جامعه از خدمات و اقدامات این بخش بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری برای بهبود فرآیندها در بخش کشاورزی گفت: متاسفانه بخش کشاورزی در سال های اخیر از نظر بهره وری و استفاده از دانش و فناوری عقب مانده است. .

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید همه مسائل مربوط به بخش کشاورزی را به مردم واگذار کنیم، افزود: این حوزه باید توسط مردم مدیریت شود و اموال و مدیریت آن در اختیار خود مردم باشد تا بتوانیم به این موضوع رسیدگی کنیم. بخش در مدل موردی.”

این مخبر در ادامه با بیان اینکه دولت فقط باید در حوزه کشاورزی نقش نظارتی داشته باشد، ادامه داد: تعاونی ها و تشکل های حوزه کشاورزی می توانند در واگذاری امور مردم و رفع موانع نقش موثری داشته باشند. در واقع، مردم باید احساس کنند که کارها اشتباه می شود.

وی با تاکید بر اهمیت گیاهان دارویی در تولید ثروت و ارز برای کشور گفت: گیاهان دارویی یکی از مزیت ها و ظرفیت های کشور است که اگر به درستی مورد توجه قرار گیرد می تواند اقتصاد بسیاری از مناطق کشور را متحول کند. تولید گیاهان دارویی

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر نقش بانک کشاورزی در حمایت از برنامه ها و پرونده های مرتبط با فعالان کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید زمینه ارتقا و توسعه بانک کشاورزی را فراهم کنیم تا با توان بیشتری از طرح ها و برنامه های این حوزه حمایت کنیم. “

این مخبر شیلات و آبزی پروری را یکی از شاخه های مهم کشاورزی برشمرد و افزود: اقتصاد دریایی یکی از رویکردهای اصلی دولت است و آبزی پروری به عنوان یکی از بخش های اقتصاد دریایی می تواند منجر به افزایش تولید و اشتغال در کشور شود. توجه به بخش شیلات و آبزی پروری است.

در این نشست که وزیر جهاد کشاورزی نیز حضور داشت، مدیران عامل اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی با اعلام آمادگی کامل برای همراهی و مساعدت دولت در پیشبرد برنامه های مرتبط با امنیت غذایی و معیشتی، نگرانی های خود را بیان کردند. پیشنهادات.

جلوگیری از موازی کاری، رفع موانع صادرات و واردات، رفع مشکلات گمرکی، تخصیص اعتبار برای کشت محصولات کشاورزی و دامی، تامین نقدینگی، تشکیل صندوق تضمین صادرات و ارتقای زیرساخت های فرسوده و انبارها از جمله موارد مطرح شده است. مطالبات تشکل ها و اتحادیه های کشاورزی در این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید