توسعه بی رحمانه راه و شهرسازی به داوطلبان ملی مسکن یاسود / فرصت سوزی با کلاه لبه پهن پس از وعده پیمانکار


زمان: 19:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1876454

بی مهری راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در بین متقاضیان طرح ملی مسکن در یاسوج باعث شد 195 کابوس پس از 17 ماه برای متقاضیان کابوسی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، طرح ملی مسکن در حالی فرصت ارزشمندی برای خانه دار شدن و گره گشایی از مشکلات مردم و جوانان است که بسیاری از مردم شهر یاسود مرکز استان کوگیلویه و بویراحمد از اجاره بها رنج می برند. فشار مضاعفی بر این مردم و دولت وارد می کند.

پروژه ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مانند سایر استان ها آغاز شد، اما با این تفاوت که در این پروژه با توجه به وعده پیمانکار و عدم نظارت صحیح بر راه و شهرسازی، متقاضیان زیادی بر روی یکی سکونت خواهند داشت. از مکان هایی که باید در خانه های خود مستقر شوند. آنها از چاله ای به چاله دیگر سقوط کردند.

روز گذشته جمعی از کاندیداهای این خانه ها در مقابل محل ساخت و ساز خواستار این شدند که گره از کارشان باز شود و کارمندان برای جلوگیری از آمدن پیمانکار به سر کار چاره ای بیندیشند.

این متقاضیان با اعتراض به وعده و عدم تحویل به موقع منازل خود از مسئولان استانی گلایه کردند و گفتند: یکی از شعارهای اصلی دولت ساخت مسکن بود و متقاضیان درآمد خود را با فروش فرش، طلا و ملک تکمیل کردند. پروژه ارم یاسوج که از سال 1399 آغاز شد، تنها 10 درصد پیشرفت خواهد داشت.

یکی از متقاضیان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این واحدها باید در خرداد ماه سال جاری به متقاضیان تحویل می شد و با وجود پرداخت وجه و هزینه وام مسکن، پیمانکار معترف است که نمی تواند دارایی هایی برای فروش که با این موقعیت والای ملک اجاره ای می توانیم آنها را رهن کنیم و این روزها در چادر و آواره کوچه ها و پارک ها زندگی می کنیم.


92a04c53 f8cd 4025 91f0 a4a7f3448e5c خبر خاکستری

شاکی که در زمان سخنانش به خاطر وعده مسئولان و پیمانکار اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: حرفی برای گفتن ندارم چون نمی دانم جواب همسر و فرزندانم را چگونه بدهم.

به نظر می رسد مشکلات پروژه ملی مسکن و همچنین مشکلات مسکن در دولت قبل، متقاضیان این سایت را به ستوه آورده است.


5b8bde17 3513 47d6 884d 636c6f91b671 خبر خاکستری

اما این تمام ماجرای سایت ارم نیست و روز گذشته مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی دقیق مشکلات متقاضیان به این سایت مراجعه کرد.

بر اساس بررسی های رئیس کل دیوان محاسبات کشور و معاونان فنی وی، این پروژه در سال 1399 آغاز شده و قرارداد 16 ماهه است، پس از گذشت (17) ماه از قرارداد و پرداخت 150 میلیارد تن به پیمانکار. این معادل 10 درصد پیشرفت فیزیکی است که به طور قابل توجهی از برنامه منحرف می شود و در حال حاضر غیرفعال است.


78b8cef1 0784 4952 8f7d 8c38ad60f81a خبر خاکستری

اسماعیل کیهان مهم ترین دلایل تاخیر در اجرای پروژه را عدم توجه به ظرفیت کاری در انتخاب پیمانکار، نظارت ناکافی عوامل اجرایی و عدم اعمال الزامات قانونی در هنگام کار با پیمانکار عنوان کرد. دستور اجرایی امام خمینی (ره) با قصور در انجام وظایف محوله باید پیگیری و برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

متأسفانه امروز پنجشنبه این رسانه پرمخاطب با راه و شهرسازی استان تماس های متعددی داشت تا از طریق مدیر عامل پیگیری شود که تا زمان انتشار خبر موفق نشدند با مدیرعامل تماس بگیرند و این را از طریق معاون استاندار به مخاطبان عزیز قول می دهیم. بیایید در روزهای آینده ماجرا را دنبال کنیم.

خبرنگار: باگرزاده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید