توسعه دولت الکترونیک و تسهیل صدور مجوز از مهم ترین محرک های اقتصاد کشور است.


ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813736

معاون اول رئیس جمهور گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش جدی برای نظارت، تسهیل و شفاف سازی فرآیند صدور مجوز کسب و کار صورت گرفته است که با اقدامی که انجام می شود، دستاورد بزرگی برای دولت سیزدهم خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر صبح امروز (دوشنبه) به منظور بررسی آخرین عملکرد دستگاه اجرایی در زمینه تسهیل و شفافیت فرآیند صدور مجوز کسب و کار در مقابل رتبه نامناسب ایران در شاخص های صدور مجوز کسب و کار بین المللی و همچنین نگرانی ها و نکات برجسته مقام معظم رهبری: «طبق قانون، دولت ها باید فرآیند صدور مجوز را شفاف می کرد، اما به دلیل برخی کاستی ها، رانت ها و تضاد منافع، این کار مهمی است. نزدیک به دو دهه است که روی زمین باقی مانده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش جدی برای نظارت، تسهیل و شفاف سازی روند صدور مجوز کسب و کار که افتخار و دستاورد بزرگی است، ارزیابی اقدامات دولت در این حوزه صورت گرفته است. از طریق سامانه و درگاه های اینترنتی «این رقمی برای دولت سیزدهم خواهد بود.

وی از تلاش‌های وزارت اقتصاد برای الزام دستگاه‌ها به اتصال به پورتال ملی مجوزهای کسب و کار و همچنین شفاف‌سازی و مبهم‌سازی فرآیند صدور مجوز دستگاه‌های مربوطه تقدیر کرد. اگر دولت از جوانان و افراد مستعد ایرانی برای راه اندازی کسب و کار حمایت نکند، از منابع انسانی و مالی برای اداره کشور استفاده نمی شود.

این مخبر همچنین با اشاره به برخی اسناد اداری و فرآیندهای بلندمدت برای صدور برخی مجوزها خاطرنشان کرد: باید به دنبال گره گشایی و حل مشکلات مردم باشیم زیرا مردم سرمایه، ایده و امکانات کافی برای راه اندازی کسب و کار و خدمت را دارند، اما انجام می دهند. به دلیل مشکلات اداری و تمدید پروانه خود جرات راه اندازی کسب و کار تولیدی یا خدماتی را ندارند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین تمدید پروانه کسب را یکی از دلایل اصلی مهاجرت نخبگان کشور برشمرد و افزود: تا زمانی که کار مردم تنها با مراجعه حضوری به ادارات حل شود، مشکلات همچنان پابرجاست.

این مخبر گفت: با رفع موانع صدور مجوز، مردم به راحتی می توانند از طریق سامانه های اینترنتی بدون مدارک اداری و فرآیندهای طولانی، مجوز کسب کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنند که این تحول بزرگی در رونق اقتصادی کشور است و فهرست طلایی خواهد شد. در سوابق استخدامی دولت

وی دستور داد با هماهنگی وزارت امور اقتصاد و دارایی با دستگاه هایی که تا مهلت 18 اسفندماه مراحل اتصال به پورتال ملی مجوزهای کسب و کار را تکمیل نکرده اند، در اسرع وقت و بدون هیچ ملاحظه ای، جلسات لازم انجام شود. برگزار شد.

در این جلسه وزرای اقتصاد، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و مراقبت های اجتماعی، علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد کشاورزی و معاونان برخی وزارتخانه ها حضور داشتند. همچنین صدور پروانه کسب را ارائه کردند و وزارتخانه های مختلف نیز آخرین اقدامات انجام شده برای اتصال به پرتال ملی و همچنین رفع ابهامات، ایجاد شفافیت و تسهیل در صدور پروانه کسب برای دستگاه های مربوطه را تشریح کردند.

سید احسان خاندوزی با ارزیابی دستگاه هایی که در پرتال ملی و مجوزهای کسب و کار همکاری لازم را داشته اند و همچنین ممانعت و شفافیت در روند صدور مجوزها، گفت: دیگر شاهد ابهامات، امضاهای طلایی، رانت، فساد و مجوزهای سلیقه ای نخواهیم بود. .

انتهای پیام/
منبع: شادا

دیدگاهتان را بنویسید