توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین بلاروس و مازندران


ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837989

دیمیتری کالتسف بر لزوم توسعه تجارت بین بلاروس و مازندران تاکید کرد و گفت: روابط کارگری و تجاری بین اتاق بازرگانی مازندران و گومل نیاز به تقویت دارد که این امر نیازمند برنامه ریزی بیشتر و بهتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، دیمیتری کالتسف سه شنبه شب در نشست با استاندار مازندران گفت: با مدیر صنعت چوب و کاغذ نیز دیدار داشتیم و تبادل نظر بسیار خوبی در خصوص همکاری های مشترک انجام شد.

وی افزود: در سفری که به مازندران داشتیم افراد خوبی از استانداری و اتاق بازرگانی با ما همکاری کردند، البته همکاری با اتاق بازرگانی مازندران موضوع اصلی بحث ما است.

سفیر بلاروس در ایران گفت: پیوند خواهری بین استان مازندران و منطقه گومل بلاروس وجود دارد که باید ارتقاء یابد و روابط اقتصادی بین دو استان تقویت شود، لذا پیشنهاد می کنیم ویدئو کنفرانس مجازی بین استاندار مازندران و استانداری برگزار شود. گومل بلاروس به حوزه های روابط تجاری بین دو استان کلیدی برای توسعه تعامل بازیگران اقتصادی خواهد بود.

کالتسف گفت: روابط تجاری و تجاری بین اتاق بازرگانی مازندران و گومل نیاز به تقویت دارد که این امر مستلزم برنامه ریزی بیشتر و بهتر است.

وی ادامه داد: بلاروس در بسیاری از محصولات از جمله خشکبار و مواد غذایی مصرف کننده کالاهای ایرانی و از سوی دیگر محصولات و محصولات صنایع چوبی است. مکانیزاسیون و ماشین آلات مختلف کشاورزی قابل استفاده مازندرانی هاست. اما تاکید می کنیم که با برگزاری ویدئو کنفرانس از طریق اتاق های بازرگانی دو استان بتوانیم نیازهای هر دو کشور در استان های خواهر را بهتر درک کنیم.

استاندار مازندران نیز در این نشست افزود: مازندران و بلاروس ویژگی های مشترکی دارند و باید خیلی زودتر به فکر تعاملات تجاری بودیم.

حسینی پور افزود: می دانیم که تحریم های سرکوبگرانه آمریکا علیه روسیه و کشورهای همپیمان روسیه مشکلاتی را برای مردم آن ملت ها ایجاد کرده است.

استاندار مازندران گفت: ما بیش از دیگران این وضعیت شما را در 43 سالی که مردم ایران پس از انقلاب اسلامی تحمل کرده اند درک می کنیم. وی گفت: امیدواریم با همکاری های بین المللی دو طرف بتوانیم با زیاده خواهی های آمریکا مقابله کنیم.

استاندار مازندران افزود: ایران و بلاروس ویژگی ها و نیازهای مشترکی دارند که به شدت همپوشانی دارند. محصولاتی در مازندران وجود دارد که بلاروس به آنها نیاز دارد و ما می توانیم آنها را در اختیار بلاروس قرار دهیم.

حسینی پور ادامه داد: به نظر می رسد با تشکیل کارگروهی بین دو کشور بتوانیم نیازهای فوری و راه های رفع آنها را شناسایی و اقدامات فوری را در دستور کار قرار دهیم. استاندار گفت: در وهله اول تولید برنج و تولید سالانه 2 میلیون و پانصد هزار تن مرکبات است که 180 هزار تن آن تولید کیوی، گل و گیاه است. صیفی جات، لبنیات و فرآورده های شیلاتی از جمله خاویار از شاخص های تولید کشاورزی مازندران است.

وی افزود: با در نظر گرفتن نیازهای دو کشور در کارگروه تخصصی می توان برنامه اقدام مشترکی را برای مازندران و استان های بلاروس تعیین کرد.

استاندار مازندران گفت: ایران دوست روزهای سخت بلاروس است و در کنار مردم و دولت بلاروس هستیم و قطعا هدف ما توسعه واقعی روابط تجاری دو کشور و دو استان مازندران و گومل است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید