توسعه کار مشترک در زمینه میراث دو کشور باعث تقویت روابط خواهد شد


ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834865

در دیدار سفیر آذربایجان با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

سفیر آذربایجان گفت: رئیس جمهور کشورمان توجه ویژه ای به توسعه روابط با ایران دارد و بارها تاکید کرده است که آذربایجان اجازه نمی دهد دولت سومی از طریق خاک آذربایجان ایران را تهدید کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، علی علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در ایران و سرکنسول این کشور در تبریز شب گذشته با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کرد.

در این دیدار تمامی ابعاد تقویت و توسعه روابط دو کشور و راه های رفع موانع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین بر تقویت و توسعه روابط دو کشور و ارتباط بیشتر مقامات و استفاده از هر یک از کشورها تاکید کردند. ظرفیت خارجی

آیت الله عاملی در این دیدار به تشریح جزئیات کمک های ویژه به ایران در دوران اشغال قره باغ پرداخت.

وی با تاکید بر پیام بسیار جدی مقام معظم رهبری در جریان درگیری که به صراحت بر تمامیت ارضی آذربایجان و بازگشت تمامی اراضی اشغالی تاکید دارد، افزود: عنایت مقام معظم رهبری عامل اصلی پیروزی آذربایجان در جنگ اخیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیانیه مراجع و ائمه اطهار در حمایت از آذربایجان و به ویژه اجلاس بزرگ 17 خاخام در کوم که در زمان جنگ برگزار شد را گامی در حمایت از آذربایجان و تاریخی ماندگار می داند. جنبش.

وی با تاکید بر اینکه نقش سفرا برای بهبود روابط دو کشور بسیار مهم است، گفت: با رشد روابط دو کشور، دست های مشکوک همواره با رفتارهای تحریک آمیز سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف بین دو کشور دارند و ما نیز همه این دنیا. «ما باید هوشیارانه این گونه توطئه ها را خنثی کنیم و اجازه ندهیم که دشمنان هر دو طرف حرکت کنند و نابود شوند.

آیت الله عاملی در خاتمه گفت: همکاری با یکدیگر در میراث مشترکی همچون شاعر نامی نظامی گنجوی می تواند عامل مهمی در تحکیم روابط دو کشور باشد.

در این دیدار دو طرف با اشاره به اینکه آذربایجان بیشترین مرز مشترک را با استان اردبیل دارد، بر توسعه روابط اقتصادی و استفاده از ظرفیت عظیم مرزی تاکید کردند.

علی علیزاده، سفیر جمهوری آذربایجان گفت: رئیس جمهور کشورمان توجه ویژه ای به توسعه روابط با ایران دارد و بارها تاکید کرده است که آذربایجان اجازه نمی دهد دولت سومی از طریق خاک آذربایجان برای ایران تهدیدی ایجاد کند.

سفیر آذربایجان در این دیدار با اشاره به آغاز سفرهای هوایی بین دو کشور گفت: با فرود تاج امیدواریم سفر زمینی به زودی آغاز شود.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید