توصیه اسکوچیچ به کی روش: هجومی بازی کن

دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق ایران که تیم ملی را به جام جهانی رساند، مسابقات تیم ملی ایران را به عنوان کارشناس تلویزیونی دنبال می کند. حدود دو ماه و نیم مانده به شروع جام جهانی، اسکوچیچ از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس برکنار شد و کارلوس کی روش به جای او انتخاب شد.

اسکوچیچ در پایان بازی ایران و ولز به تمجید از بازی هجومی ایران پرداخت و باخت سنگین اولین بازی را در اثر اشتباهات تاکتیکی به انگلیس نسبت داد.

مشروح گفتگوی اسکوچیچ در ادامه آمده است:

* کارلوس کی روش، مردی که جای تو را روی نیمکت ایران گرفت، گفت تیم ایران شخصیت پیدا کرده است. فکر می کنید این تیم دوباره بازی سنتی خود را پیدا کرده است؟

– بگذریم که حمله کردن، نه دفاع کردن، در DNA ایران است. در مقابل انگلیس، ممکن است مربی در تفسیر و کلید تاکتیکی اشتباه کرده باشد که منجر به برد بزرگ انگلیس شد. ایران قطعا بازیکنان بزرگی دارد که توانایی رویارویی با چنین تیم های ملی را دارند.

* نسبت به بازی با انگلیس چه تغییراتی ایجاد کردی؟ تیم ایران با این تغییرات چه دستاوردی داشت؟

-اول، طرح بازی تغییر کرده است. ایران مقابل انگلیس یک بازی بسته تاکتیکی انجام داد. در مقابل ولز به جای پنج مدافع، شاهد دفاع چهار نفره در خط دفاعی ایران بودیم. علاوه بر این، چهار بازیکن تغییر کردند و تیم تهاجمی‌تر شد. در اینجا بیشتر به سردار آزمون اشاره می کنم. به همین دلیل می گویم ایران ظرفیت دارد و فکر می کنم جای پیشرفت زیادی دارد. بازیکنانی روی نیمکت هستند که می توانند کیفیت بازی را بالا ببرند.

توصیه اسکوچیچ به کی روش: هجومی بازی کن

* از یک سو، آیا ایران در دیدار حساس بعدی با آمریکا می تواند بهتر عمل کند؟

– البته. روی نیمکت وحید امیری بازیکنی همه فن حریف است که می توان از او در همه پست ها استفاده کرد. او برای تیم بسیار ارزشمند است. برمیگردم به این موضوع که ایران با توجه به نوع بازی باید تهاجمی بازی کند چون بازی دفاعی ضرر دارد. به نظر من باید ریسک کرد و به دنبال پیروزی بود.

* نام سردار آزمون را مطرح کردید. یک مهاجم بسیار خطرناک که می تواند تفاوت را ایجاد کند، اما بازی اول در ترکیب نبود. او چه چیزی برای تیم آورد؟

– با حضور سردار در زمین حریف نمی تواند لحظه ای استراحت کند. به محض اینکه دفاع توپ را از دست داد، سردار حاضر می شود تا از آن استفاده کند. او می تواند از ناکجاآباد، از موقعیتی به ظاهر بی ضرر گلزنی کند. او به فضا حمله می کند. مقابل ولز دیدیم که چقدر خوب و مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید