توصیه عجیب یک پرسپولیسی به دراگان اسکوچیچ

توصیه عجیب یک پرسپولیسی به دراگان اسکوچیچ

مرتضی فنونی زاده، مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس درباره شرایط تیم ملی گفت: من از منشأ این اختلافات و صحبت ها درباره تیم ملی اطلاعی ندارم اما می دانم که فدراسیون می توانست زودتر جلوی این اتفاقات را بگیرد. .

وی ادامه داد: اگر فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش و جوانان به جای دیدار با 6 ملی پوش در قطر، با اسکوچیچ دیدار می کردند و او را تشویق می کردند، شاید شرایط به اینجا نمی رسید. به دو گروه تقسیم شده و برخی موافق و برخی مخالف سرمربی کروات هستند.

مدافع پیشین تیم ملی با اشاره به بازی های آسیایی سئول و استعفای 14 نفر از تیم ملی در دوران مربیگری مرحوم پرویز دهداری یادآور شد: در این ماجرا نقش یک دوست را بازی کردم و نمی دانستم چه قراردادی دارم. بعداً متوجه شدم که این پیاده روی دسته جمعی بوده و بچه ها بیشتر از یکی از دستیاران مرحوم دهداری شکایت کردند. البته من مانند کوروش ملوان استعفای خود را پس گرفتم و به تیم ملی دعوت شدم اما این اتفاق افتاد و فدراسیون وقت سرمربی را گرفت. به نظر من جایی برای کسی مثل پرویز خان دهداری نیست چون این تیم ملی هم یکی مثل آن مرحوم را می خواهد.

وی خاطرنشان کرد: البته به نظر من تیم بازی های آسیایی 1988 سئول بسیار پر ستاره تر از تیم ملی فعلی ایران بود. تیمی که در هر قسمت از زمین چند ستاره داشت اما پرویزخان دهداری همه ما را شکست و تیم جوانی ساخت که آینده فوتبال ایران را تضمین کرد. با این حال نمی توان چنین انتظاری را از دراگان اسکوچیچ داشت. خودش هم از ابتدا می دانست که در جایگاه سرمربیگری تیم ملی نیست و از همان ابتدا به عده ای باج داد.

فنونی زاده افزود: مطمئن باشید اختلافات اخیر در تیم ملی و دو ترکیب بازیکن یک شبه به وجود نیامده است. این مشاجرات و درگیری ها ماه ها ادامه می یابد و ناگهان تبدیل به سرباز می شود. خیلی عجیب است که فلان بازیکن از دست و پای اسکوچیچ حمایت می کند، زیرا باخمن ستاره و دوستانش در تیم ملی بیانیه ای علیه هم تیمی های خود می نویسند. هر دو کار زشت است اما فدراسیون سکوت کرده و موضوع را زیر نظر دارد.

مدافع سابق تیم ملی درباره درخواست سه مربی ایرانی و ابقای اسکوچیچ به عنوان خارجی برای تیم ملی گفت: نمی دانم ملاک چیست؟ اگر کمیته فنی فدراسیون تصمیم بگیرد پس هیات رئیسه چه می گوید؟ اگر تصمیم گیرنده اصلی هیات مدیره است پس چرا کمیته فنی تشکیل می شود؟ شنیدم پرویز ظلومی عصبانی شد و جلسه را ترک کرد. من معتقدم این تیم ملی با بازیکنان بزرگ و بازیکنان خواستار به یک سرمربی سخت گیر و سخت گیر نیاز دارد. امیر قلعه نویی، علی دایی و جواد نکونام این ویژگی را دارند. فکر نمی کنم امروز این 3 چهره فوتبال کشورمان به بازیکنان تازه وارد باج بدهند اما فدراسیون با حفظ سرمربی کروات باز هم همه را شگفت زده کرد!

مدافع سابق تیم ملی همچنین به دراگان اسکوچیچ توصیه کرد: دراگان اسکوچیچ در این مدت به خوبی ستاره هایی را که به او خیانت کردند شناسایی کرده است و اگر می خواهد در جام جهانی 2022 قطر روی نیمکت تیم ملی بنشیند باید پاس کند. آنها بیرون . تیم ملی متعلق به 85 میلیون ایرانی است و میراث پدری کسی یا بازیکنی نیست که بخواهد با اغراق و یا بیانیه ای به تیم کشورمان تکلیف کند.

فنونی زاده درباره وضعیت فعلی پرسپولیس نیز اظهار کرد: آنچه مشخص است پرسپولیسی ها خیلی خوب جذب کرده اند و فقط باید یکی دو مهاجم خوب بخرند. آقای درویش با خرید یک ضربه زن دیگر کار خود را انجام داد. یک تیم ستاره دار باید نظم مالی هم داشته باشد زیرا کنترل چنین تیمی بدون پول سخت تر از یک تیم معمولی با بازیکنان متوسط ​​است.

از مدافع سابق پرسپولیس درباره مصاحبه اخیر بهروز سلطانی مقابل یحیی گل محمدی و کریم باقری پرسیدیم که او پاسخ داد: به نظرم بهروز سلطانی دلخور است. او قبل از احمدرضا عابدزاده عقاب آسیا بود که بهترین گل ها را برای تیم ملی و پرسپولیس به ثمر رساند. او در حال حاضر پیشکسوت پرسپولیس است و خواستار توجه بیشتر مسئولان این تیم است. بهروز سلطانی و امثال او عمر و جوانی خود را بدون دریافت پول در پرسپولیس سپری کردند و نباید به این راحتی فراموش شوند.

دیدگاهتان را بنویسید