توصیه هایی که در صورت آلودگی هوا باید رعایت شود


ساعت: 20:58
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821063

فتحعلی باغ نی، پزشک طب سنتی مصرف کاهو و جعفری عسلی را در روزهای آلوده توصیه کرد و گفت: استشمام عطرهای طبیعی از جمله رزماری، بهار نارنج و … و همچنین مصرف دمنوش ها توصیه می شود. کاهش قرار گرفتن در معرض هوا. آلودگی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر فتحعلی باغ نی در گفت و گو با مرصادنیوز درباره اقدامات لازم در روزهای آلوده اظهار داشت: اگرچه در فصل بهار هستیم اما به دلیل آلودگی هوا نیاز به پوشاندن بدن داریم زیرا هوای سرد و خشک باعث بیماری می شود.

وی افزود: همچنین در روزهایی که هوا آلوده است باید از فعالیت های ورزشی که ما را مجبور به تنفس عمیق می کند پرهیز کرد و چند لایه حوله خیس جلوی بینی قرار داد و تا حد امکان از بینی نفس کشید. . “

باغ نی گفت: همچنین باید هوای خانه و محیط کار را با دستگاه بخور که گلاب در آن به صورت خیس یا در فضا ریخته می شود، اسپری کنیم.

شستشوی بینی و گلو با آب ولرم و نمک روزانه چندین بار که البته با گرسنگی تداخلی ندارد و بخور دادن با جوشانده گیاهانی مانند نعناع، ​​بابونه و گل رز سفید از دیگر راه های مقابله با آلودگی هوا است.

این پزشک طب سنتی گفت: مصرف دمنوش هایی مانند نعناع، ​​شوید، کاسنی، گشنیز و شربت هایی مانند مریم گلی، زعفران، نعناع و آبلیمو و موادی مانند سماق، پرتقال، زرشک، لیمو، سیر، پیاز، آب انار و ریواس. در روز و شب در روزهای هوای آلوده توصیه می شود.

باغ نی خاطرنشان کرد: پرهیز از بهم ریختگی و مصرف غذاها و گوشت های غلیظ مانند گوشت گاو، ماکارونی، قارچ، سرخ کردنی ها و پرهیز از استشمام بوهای شیمیایی مانند الکل، وایتکس، عطر و ادکلن های شیمیایی نیز توصیه می شود. .

وی افزود: انجام حرکات ورزشی ملایم و کشش عضلات، تکان دادن، استفاده از صندلی راک و غیره. در فضای خانه بسیار مفید است.

باغ نی همچنین بر پرهیز از خواب زیاد در طول روز، حفظ آرامش و کنترل استرس و عصبانیت، نوشیدن دمنوش گل ختمی، چهار دانه و … برای پاکسازی ریه و مجاری تنفسی تاکید کرد.جاده ها و دفع آلودگی

این پزشک طب سنتی گفت: ضمن اینکه در این روزهای آلوده نباید مصرف آش ترش را فراموش کرد.

باغ کاه سیگار کشیدن اسپند، بخور و عنبر را به ویژه برای افراد مبتلا به سینوزیت و ترشحات توصیه می کند.

وی با توصیه به مصرف کاهو و جعفری عسلی افزود: همچنین بوی عطرهای طبیعی مانند رزماری، چوب صندل، بهار نارنج و … و همچنین مصرف چای سیب را برای کاهش اثرات آلودگی هوا توصیه می کنیم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید