توضیحات خبرگزاری فارس برای هک این آژانس و انتشار بولتن های محرمانه

توضیحات خبرگزاری فارس برای هک این آژانس و انتشار بولتن های محرمانه

محتوای این بولتن‌های طبقه‌بندی‌شده «رصد شایعات محافل رسانه‌ای، شایعات فضای مجازی و ادعای رسانه‌های خارجی» است که خبرگزاری فارس قادر به بررسی آن‌ها نبود.

خبرگزاری فارس با انتشار سلسله توئیت هایی با تایید خبر هک شدن این خبرگزاری توسط گروه «پاداش سیاه»، اذعان کرد که خبرنامه های محرمانه این خبرگزاری که «جهت اطلاع برخی مسئولان» تهیه شده است. به هکرها داده شد.

همچنین در رابطه با بولتن های محرمانه نیز آمده است که محتوای آنها «رصد شایعات محافل رسانه ای، شایعات فضای مجازی و ادعای رسانه های بیگانه» است که خبرگزاری فارس از بررسی آن عاجز مانده است.

به گزارش عصر ایران؛ متن کامل توضیحات خبرگزاری فارس به شرح زیر است:

یک گروه هکر آژانس جاسوسی با نام «پداش سیاه» با انتشار پیامی در ساعت 20:40 روز جمعه، برخی از سرورهای فارس را هک کرد و اعلام کرد که اطلاعات خبرگزاری فارس را به طور کامل نابود کرده است.

به دنبال این اقدام، سایت برای یافتن منبع آلودگی حدود یک روز و نیم بسته شد، البته برخی از سرویس ها مانند سیستم نظر دهی برای بهبود امنیت شبکه به طور موقت غیرفعال شدند.

این گروه مدعی شدند که تمامی اطلاعات خبرگزاری فارس را از بین برده و در درازمدت اقدام به تعطیلی خبرگزاری فارس کردند، اما در واقع به جز حذف اطلاعات روز جمعه موفق به این کار نشدند.

در عین حال جریان رسانه ای این سرویس جاسوسی با اقدامات مضحک و ساختگی، قهرمان را به هلاکت رساند و خبرنگاران را تهدید کرد.

همچنین جزوه مربوط به رصد شایعات در محافل رسانه ای، شایعات در فضای مجازی و ادعاهای رسانه های خارجی که از سوی خبرنگاران فارس قابل تایید نبود، به منظور بهره برداری رسانه ای و خنثی سازی شایعات بایگانی شده و یا برای اطلاع برخی مسئولان و افراد ذی نفوذ ارسال شده است.

این جریان رسانه ای این مطالب را به عنوان اخبار طبقه بندی شده معرفی کرده و در مواردی با تغییر و تحریف برخی عبارات و واژه ها، مطالب کذب را به عنوان اخبار و مستندات مطرح کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید