توضیحات دیوان عالی کشور در خصوص اعدام محسن شکاری

توضیحات دیوان عالی کشور در خصوص اعدام محسن شکاری

بر اساس کیفرخواست صادره از دادگاه انقلاب تهران، محسن شکاری به نزاع به قصد کشتن و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین مجروح کردن عمدی یک افسر بسیجی با سلاح سرد در حین انجام وظیفه متهم شده است. با انجام وظایف محوله و انسداد خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت عمومی به اعدام محکوم شد.

دیوان عالی ایران: اقدامات محسن شهری از مصادیق نفاق است

در ادامه جلسات دادگاه هشتم آبان ماه این متهم و با توجه به شواهد موجود در پرونده و شهادت شهود حاضر در صحنه، حکم بدوی این پرونده صادر شد که بر اساس آن محسن شکاری فرزند مسعود محکوم شد. به اتهام محارب به قتل رسید.

دادگاه انقلاب تهران با توجه به شواهد موجود، محسن شکاری را عامل جنگ، کشیدن سلاح به قصد کشتن و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین مجروح شدن عمدی یکی از ماموران امنیتی با سرماخوردگی معرفی کرد. اسلحه حین انجام وظیفه و مسدود کردن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت عمومی اعلام شد.

در این مرحله با درخواست تجدیدنظر متهم پرونده برای رسیدگی دقیق تر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

سرانجام پس از بررسی دیوان عالی کشور، حکم تایید شد و صبح امروز ۲۶ آذرماه این حکم اجرا شد.

دیوان عالی کشور در پاسخ به تجدیدنظرخواهی از حکم صادره از سوی وکیل متهم محسن شکاری اعلام کرد:

درخواست تجدیدنظر وکیل محکوم علیه محسن شکاری نسبت به حکم صادره بی اساس و بی اساس است. از آنجایی که اعمال مرتکب، یعنی. قرار گرفتن در میان ازدحام اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان و تهدید مردم با سلاح های غوغا و همچنین تماس با برخی از نیروهای امنیتی و مجروح کردن آنها با سلاح های غوغا از جمله نمونه های آن است (یعنی شهرالاصلاح لخافة الناس). ) که به معنای جنایت جنگی است. حکم صادره در این خصوص مطابق موازین شرعی و قانونی است; لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری پذیرفته و تأیید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید