توضیحی برای عدم حضور تماشاگر در دربی

سهیل مهدی با بیان اینکه علیرغم نگرانی ها مبنی بر عدم برگزاری مسابقات به دلیل آلودگی هوا، بارندگی های اخیر ظاهرا بخشی از الطاف حافظ الهی برای برگزاری به موقع بازی استقلال و پرسپولیس بوده است، گفت: در بحث فوتبال ما زیرمجموعه سازمان های بالادستی هستیم. . در این مورد دستگاه های مختلف کارشناس هستند اما در جلسه ای که قبل از شروع لیگ در روستاها برگزار کردیم از آنها خواستیم در صورت رسیدن آلودگی هوای شهری به حدی که میزان آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر برسد را در نظر بگیرند. حل شد.

وی افزود: طبیعی است که وضعیت آلودگی شمال، جنوب، شرق و غرب تهران متفاوت است و باید به موضوع به صورت منطقه ای نگاه کرد. در نهایت مقرر شد در صورت امکان برگزاری مسابقه و بالا نبودن اوج آلودگی، اجازه برگزاری بازی داده شود. در این راستا می توان درصد تماشاگران را کاهش داد، رده سنی هواداران را در نظر گرفت و یا در صورت امکان بدون تماشاگر مسابقه را برگزار کرد. مسابقات ما باید طبق برنامه پیش برود، زیرا سال آینده باید به حالت عادی لیگ برگردیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص نشست خبری فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی قبل از دربی پاسخ داد: با احترام به درخواست باشگاه استقلال امروز در سازمان لیگ و هر دو بازی لیگ در خدمت هر دو باشگاه هستیم. . سازمان “لیگ برگزار می شود.

مهدی در مورد اینکه فرهاد مجیدی در صورت عدم حضور در نشست خبری سازمان لیگ جریمه می شود، گفت: این مسائل روال قانونی خود را دارد. ناگفته نماند جریمه های قبل از دربی برای راحت شدن تیم ها. اگر باشگاه ها نیز طبق آیین نامه مجوز برگزاری نشست خبری داشته باشند باید قبل از پایان مهلت تصمیم گیری درخواست خود را ارائه کنند. در صورت فورس ماژور نمی توان خارج از برنامه تصمیم گیری کرد و سازمان لیگ کارهای روتین خود را انجام می دهد.

وی درباره علت برگزاری دربی پایتخت بدون تماشاگر توضیح داد: با تصمیم دستگاه های ذیربط دو بازی به صورت آزمایشی و پایلوت با حضور تماشاگران برگزار شد و نقاط قوت و ضعف این موضوع نیز مشخص شد. . من خودم بیش از 4 جلسه سه ساعته شرکت کردم و نمی دانم دوستان دیگر چند جلسه در این زمینه داشتند. فوتبال در سراسر کشور در حال گسترش است و باید جهت گیری کنیم تا با توجه به زیرساخت ورزشگاه ها، حضور هواداران ورزشگاه در سراسر کشور وجود داشته باشد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص مشکل اصلی که منجر به عدم حضور تماشاگران در دربی شد، پاسخ داد: تماشاگران باید در بحث محل سکوها کمک لازم را داشته باشند. باید رفتار جامعه و تریبون ها را رصد کنند چون تریبون ها جامعه ما هستند و فرقی بین آنها نیست. ما در دو سال اخیر سخت‌ترین پروتکل‌های کنترل تاج را با تیم‌ها داشته‌ایم و آنها کاملاً همکاری و همکاری داشته‌اند، اما پلتفرم‌ها درست مانند زندگی روزمره و اجتماعی ما هستند. خانم ها و آقایان باید به این مسائل احترام گذاشت.

مهدی افزود: موضوع بعدی بحث نظام مدیریت سلامت است که تزریق دو دوز واکسن را مد نظر دارد. خوشبختانه این مشکل شروع به کار کرده و اکنون امکان بررسی تزریق دو دوز واکسن به این سیستم وجود دارد. با تمام این مشکلات حضور تماشاگران در ورزشگاه به بازی دربی نرسید اما اگر این اطلاعیه خیلی زود صادر شود می توانیم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها را داشته باشیم.

وی در گفت و گو با برنامه ورزشگاه درباره تبلیغات محیطی و اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تکرار بازی پرسپولیس – نفت مسد سلیمان در دربی توضیح داد: من همکاران من در کمیته اقتصادی سازمان لیگ تصمیم گیرنده بازی هستند. در بحث تبلیغات محیطی باید تضمین های لازم اخذ شود. با توجه به اطلاعاتی که من دارم باید ضمانت نامه ها رد و بدل می شد اما تاکنون این موضوع محقق نشده است. اگر در این بین توافقاتی بین باشگاه استقلال و سازمان لیگ انجام شود باید این اتفاق بیفتد وگرنه در آخرین لحظات با مشکل مواجه خواهیم شد. من هم معتقدم تکرار چنین اتفاقاتی زیبنده فوتبال کشورمان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید