توضیح جزئیات جدید لایحه حجاب بانکی پور: عکاسی از افراد مشمول لایحه حجاب

توضیح جزئیات جدید لایحه حجاب بانکی پور: عکاسی از افراد مشمول لایحه حجاب

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی گفت: امکان فیلمبرداری را در لایحه حجاب و عفاف گنجانده ایم. اگر سیستم پلیس کار نمی کند، پلیس باید آن فرد را شناسایی کند که مراحل شناسایی او نیز در لایحه مشخص شده است.

رویداد۲۴ فارس نوشت: امیرحسین بانکی پور، عضو کمیته فرهنگی شورای اسلامی، ضمن تشریح جزییات لایحه عفاف و حجاب و همچنین برخورد با متخلفان، در پاسخ به این سوال که در چه مواردی پلیس موظف است. بی حجابی را دستگیر کند و گفت: مورد اول این است. برهنه بودن برای عارف است. مورد دوم تبعه خارجی و فاقد مدارک هویتی است.

بانکی پور تصریح کرد: نفر سوم که مورد حمله فردی نقابدار قرار گرفت. مورد چهارم افرادی است که با کشورهای متخاصم خارجی رابطه دارند و مورد پنجم کسانی هستند که تبلیغات حجاب را سازماندهی کردند. پلیس با گروهی برخورد می کند که مثلاً برای حضور در خیابان و ترویج بی حجابی بین خودشان هماهنگ می کنند.

وی افزود: پلیس باید این پنج گروه را دستگیر کند. به غیر از این پنج گروه، رهگذران عادی فقط به خاطر داشتن حجاب دستگیر نمی شوند.

بانکی پور ادامه داد: پلیس از طریق دوربین یا مستقیما فرد را شناسایی کرد. امکان تصاویر دوربین را نیز در لایحه حجاب و عفاف قرار داده ایم. اگر سیستم پلیس کار نمی کند، پلیس باید آن فرد را شناسایی کند که مراحل شناسایی او نیز در لایحه مشخص شده است.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است برخی انتقاد کنند که اگر فردی نمی خواهد توسط پلیس شناسایی شود و اجازه عکسبرداری از او را نمی دهد، در این مرحله پلیس باید فرد محجبه را به پلیس آگاهی تحویل دهد. اول ایستگاه پلیس تا بتوانند هویت او را فاش کنند.
منبع: فارس