توطئه افزایش تحریم ها و فشار اقتصادی بر مردم/دشمن به دنبال توقف مسیر توسعه ایران است


ساعت: 17:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921409

مدرس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان مطرح کرد:

این مدرس دانشگاه گفت: چالش اصلی امروز نظام معیشت مردم است. کارمندان سیستم باید به این چالش به عنوان یک جبهه نبرد نگاه کنند و از خواب شبانه خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر سید سعید میری، مدرس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در گفتگو با صبح زاگرس; وی در خصوص تاثیر اغتشاشات اخیر بر عرصه های مختلف به ویژه اقتصاد کشورمان گفت: باید توجه داشت که دشمن در فصل اغتشاشات با تخریب و آتش زدن اموال عمومی، دامن زدن به هرج و مرج با خشونت، به دنبال ناامیدی است. مردم باعث ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی شود.

وی افزود: از سوی دیگر، اختلال بسته به وسعت و گستره اختلال، تقریباً همه زیرساخت ها را تحت تأثیر قرار می دهد، به عنوان مثال، سیستم حمل و نقل، سیستم های بانکی، سیستم های خدمات شهری و برون شهری با مشکلات جدی مواجه است که در نتیجه اختلال ایجاد می کند. آرامش مردم است و آنها را نگران می کند.

مدرس دانشگاه صنعتی حاتم الانبیاء بهبهان ادامه داد: بنابراین در شرایطی که امروز مردم از وضعیت معیشتی و اقتصادی کشورمان گلایه دارند، دشمن با افزایش تحریم ها، حمایت از معارضان و همچنین فشار اقتصادی بر مردم را افزایش داد. با تحریک شورش و ناامنی این هدف را دنبال می کند که مسیر توسعه ایران را متوقف کند.

دکتر میری همچنین گفت: توجه به این نکته ضروری است که یکی از دلایل اصلی استفاده از سلبریتی ها و افراد مشهور در جامعه به ویژه در عرصه هنر و ورزش، محبوبیت این گونه افراد در جامعه و با توجه به محبوبیت این جماعت، به ویژه برای گروه جوانان که هدف اصلی دشمن هستند، دشمن به عنوان ابزاری مؤثر، به راحتی این گونه افراد را سازماندهی می کند و افکار آنها را تحت تأثیر قرار می دهد و به حرکت در می آورد.

وی افزود: امروز با دنیای رسانه سروکار داریم، هرچند که چارچوب های هنری و ورزشی بیشترین تاثیر را بر مردم دارد و طبیعی است که صاحبان این ابزارها بیشترین تاثیر را بر مردم داشته باشند و این اقدامات نیز با تجربه و با تجربه است. بارها از سیستم تسلط برای تأثیرگذاری بر مخاطبان استفاده شده است. جامعه هدف از این ابزارها بهره زیادی برده است.

استاد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان تصریح کرد: البته دشمن در یک دهه اخیر از این ابزار با سناریوی از پیش طراحی شده استفاده می کند، بنابراین باید دید بهترین راه برای مقابله با این چالش چیست؟ به نظر می رسد می توان با روشنگری (جهاد تبیینی) سطح سواد رسانه ای را در جامعه به گونه ای ارتقا داد که بخشی از این بت های دروغین برای جامعه فرو بریزد.

دکتر میری در ادامه افزود: اما چالش اصلی امروز نظام، چالش معیشت مردم است. اما در عرصه های دیگر موفقیت های ارزنده ای داشته ایم و بدون شک بیشترین تهاجم دشمن به امور اقتصادی کشورمان است و تاثیر این مشکل برای مردم بسیار محسوس است.

وی ادامه داد: با این وجود راه حل این است که مسئولان نظام و نظام حاکمیتی کشور به این چالش به عنوان یک جبهه جنگ نگاه کنند و شب ها را رها کنند، هرچند این مشکل عادی نیست و همان میدان جنگ است. که شب و روز ندارد و مسئولان باید تا این حد بروند و با جان و دل تلاش کنند تا مردم را به سطح رضایت برسانند، زیرا مردم ما بارها خود را در عرصه انقلاب ثابت کرده اند. این امر مستلزم آرامش در عرصه اقتصادی نیز هست و مطمئنیم هیچ اقدام خصمانه ای در این زمینه موثر نخواهد بود.

مدرس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان گفت: البته طبیعی است که انسان از سرکشی های دشمنان بی خبر باشد و حتی با وجود رونق در جامعه، دشمن همچنان سعی در حمله به ایران اسلامی دارد و لذا باید هنر و رسانه در کنار معیشت قابل قبول و مناسب برای مردم کشور ما را در برابر دشمنان آلوده می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید