توقف افزایش 30 درصدی قیمت بلیت هواپیما


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889344

رئیس کمیسیون ساختمان مجلس با بیان اینکه از افزایش 30 درصدی قیمت بلیت هواپیماهای داخلی جلوگیری کرده ایم، گفت: برخی شرکت های هواپیمایی به عمد هواپیماهای خود را زمین گیر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به مصوبه سه ماه پیش مبنی بر افزایش 30 درصدی قیمت پروازهای داخلی توسط شورای عالی هواپیمایی، گفت: سه ماه این کار را متوقف کردیم.

وی ادامه داد: در این میان برخی شرکت های هواپیمایی به طور غیرمستقیم هواپیماهای خود را زمین گیر می کنند.

وی در این باره توضیح داد: به همین دلیل تهیه بلیط هواپیما سخت است. در حال حاضر حدود 115 فروند هواپیما در ناوگان مسافربری کشور وجود دارد. این در حالی است که ناوگان هوایی مسافری کشور حدود 400 فروند هواپیما دارد.

رئیس کمیته عمران مجلس در پاسخ به این سوال که آیا برخی شرکت های هواپیمایی عمدا ناوگان خود را زمین گیر می کنند تا قیمت ها را بالا ببرند، گفت: دلیل زمین گیر شدن هواپیماها ترکیبی از اقدامات عمدی و غیرعمدی است. یعنی از یک طرف شرکت های هواپیمایی می گویند ما قطعه نداریم و قطعات معیوب است. علاوه بر این به دنبال افزایش قیمت بلیط هواپیما هستند.

رضایی کوچی در پاسخ به این سوال که مجلس تا کی می تواند در برابر افزایش قیمت بلیت هواپیما مقاومت کند، افزود: این افزایش 30 درصدی در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و شرکت های هواپیمایی منتظر اعلام آن هستند.

وی با یادآوری اینکه ایرلاین ها برای یک ساعت پرواز حدود 930 هزار تومان دریافت می کنند، تصریح کرد: با افزایش 30 درصدی، یک ساعت پرواز به حدود 1.2 میلیون تومان افزایش می یابد، البته این در صورتی است که شرکت ها تخلف نکنند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید