توقف پروژه پتروشیمی مهمترین درخواست تشکل های محیط زیست مازندران است/ نظاره گر نحوه توزیع زمین هستیم.


ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821414

حسینعلی ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه توقف پروژه ساخت پتروشیمی مهم ترین خواسته سازمان های محیط زیستی است، اظهار داشت: در حال حاضر در این پروژه باید به سرعت در حال توسعه باشیم. وی گفت: قطعاً توزیع زمین و ابهامات مطرح شده در این زمینه از سوی سازمان های دو دستگاه متولی منابع طبیعی و امور اراضی کشور را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به این دیدار که با حضور شرع، نماینده مردم شرق استان در مجلس، تشکل های محیط زیست مازندران، رسانه ها و نمایندگان استان برگزار شد. احداث کارخانه پتروشیمی در شرق مازندران; وی بیان کرد: موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان سازمان های حفاظت استان مازندران عمدتاً موضوعات مهمی است که مربوط به ارزیابی های زیست محیطی و تصمیمات اتخاذ شده در کارخانه در این زمینه است. متمرکز بود.
وی افزود: همانطور که می دانید ارزیابی این پروژه های بزرگ به استان ها تفویض نمی شود زیرا نیاز به تحقیقات و الحاقات بیشتر در سطح مرکزی و ملی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در صورت تکمیل و ارائه مطالعات بیشتر این پروژه، قطعاً موارد مطرح شده از سوی سازمان ها را به کمیته های ارزیابی منتقل خواهیم کرد و اکنون بحثی که شاید خواسته اصلی سازمان ها باشد، توقف است. این پروژه. “
ابراهیمی تصریح کرد: در خصوص توقف این پروژه، دکتر رستمی علاوه بر فعال و کارشناس محیط زیست، دارای سمت دولتی در اداره اراضی و مدیریت و تصمیم گیری در خصوص تخصیص زمین و یا هرگونه فعالیت با منابع ملی در خارج از مناطق است. این چهار نفر تحت مدیریت محیط زیست هستند و مسئول مسائل منابع طبیعی و زمین هستند.
وی گفت: در صورت وجود مشکل در زمینه واگذاری زمین به سرمایه گذار این پروژه از امور اراضی، خواهشمندیم اقدامات لازم انجام شود و در صورت عدم امکان این اقدام از منابع طبیعی انجام شود.
مدیرکل محیط زیست مازندران تاکید کرد: کاری که اکنون محیط زیست می تواند انجام دهد این است که نامه ای را که علیخانی تهیه کرده هم به سازمان منابع طبیعی و هم به سازمان زمین ارسال کند تا این دستگاه ها اقدامات لازم را برای جلوگیری از ادامه پروژه انجام دهند. تا این موضوع در دستور کار قرار گیرد.
ابراهیمی گفت: مگر اینکه این دستگاه ها دلایل یا مستنداتی داشته باشند که اقدامات انجام شده تاکنون مطابق با مقررات باشد.
وی افزود: نمی دانم زمین چگونه به این پروژه اختصاص داده شده است بنابراین می خواهم در این مورد نظر بدهم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: پاسخ به ابهامات و سوالات مطرح شده در خصوص نحوه تعیین سطح اشتغال و یا افزایش زمین از 55 هکتار به 90 هکتار برای ما روشن نیست و اطلاعی ندارم.
ابراهیمی افزود: بنابراین درخواست من در این زمینه این است که در اسرع وقت جلسه دیگری با حضور مدیران دستگاه های متولی برگزار شود تا در پاسخ به سوالات تشکل ها اظهارات آنها را بشنویم.
وی گفت: به هر حال بحث ساخت و ساز پتروشیمی در شرق استان به اندازه ای حائز اهمیت است که در این زمینه به یک نتیجه منطقی برسیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: مشمول نتیجه نهایی هستیم که سازمان سنجش به ما اعلام می کند و ما نیز بر این اساس اقدام می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید