توقیف کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه / دستگیری 11 خدمه و کشف 220 هزار لیتر سوخت


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820581

قهرمانی از توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل 220 هزار لیتر سوخت قاچاق نیروی دریایی سپاه پاسداران خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس قاضی استان هرمزگان صبح امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار هرمز؛ وی گفت: با هماهنگی مقام قضایی نیروی دریایی ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شناسایی یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در آب های خلیج فارس آن را توقیف کرد.

وی افزود: در بازرسی از این کشتی بیش از 220 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط و 11 خدمه خارجی پس از دستگیری برای تکمیل تحقیقات و محاکمه توقیف شدند.

وی افزود: یک فروند قایق ایرانی حامل 20 هزار لیتر گازوئیل قاچاق که برای سوخت رسانی به این کشتی خارجی در نظر گرفته شده بود در آب های سرزمینی کشورمان توسط تفنگداران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسارت درآمد. در نتیجه این عملیات 3 نفر از خدمه این کشتی دستگیر شدند.

این ضابط قضایی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق به ویژه سوخت یکی از اولویت های مهم است و در راستای حمایت از رشد و شکوفایی اقتصاد کشور به طور مستمر توسط دستگاه قضایی هرمزگان پیگیری می شود. متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تاکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت که با هماهنگی بیگانگان اقدام به چپاول وجوه ملی می کنند از چتر اطلاعاتی قوه قضائیه و مسئولان پنهان نخواهد ماند و عاملان این گونه جرائم به اشد مجازات و بدون اغماض محکوم خواهند شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید