تولد فرزندان؛ کلمه کلیدی پشتیبانی نشده روز جدید

تولد فرزندان؛  کلمه کلیدی پشتیبانی نشده

روز جدید : جمعیت کشور هر روز که می گذرد رو به پیری می رود و در این بین همه ارکان حکومت تلاش می کنند جامعه را توجیه کنند که بچه وجود دارد. اما اصرار بر کلمه تولد فرزندان آنقدر بر برخی عناصر افزوده است که اگرچه یکی از سخنان آنها مربوط به خانواده و تکثیر خانواده است. این معضل باعث شده تا دوباره کلمات تحت الشعاع یا حاشیه قرار بگیرند و یا با واکنش طنز در بین مردم مواجه شوند.

از محدودیت تا تشویق

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان، نهادهای مختلف باید مشوق هایی مانند مسکن، اشتغال، وام، آموزش، کمک های بلاعوض، معافیت های مالیاتی، سهمیه ها و کمک هزینه های ویژه را برای تشویق جامعه به بچه دار شدن در نظر بگیرند. وی هفته گذشته انتشار نامه مدیرکل سلامت، خانواده و سلامت مدارس وزارت بهداشت را بر اساس ماده 53 قانون حمایت از خانواده و جوانان به چالش کشید. سید حامد برکتی در آن نامه از رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت و درمان خواسته است که بر اساس بند 3 ماده 53 قانون حمایت از خانواده و جوانان، ارائه و درخواست غربالگری ناهنجاری های جنینی در سطح ارائه خدمات را ممنوع کند. بنابراین مراقبت از غربالگری جنین در هفته یازدهم تا سیزدهم و هفته پانزدهم تا هفدهم بارداری باید از سیستم های سلامت الکترونیک حذف شود. در پی انتقادات مطرح شده، در پی انتشار این نامه، مدیرکل سلامت عمومی، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اعلام کرد که غربالگری و ثبت نام در سامانه های وزارت بهداشت ممنوع نیست، اما در سطح سلامت انجام نمی شود. غربالگری باید توسط متخصصان انجام شود. به عبارت دیگر پزشک خانواده یا مامای حاضر در مراکز بهداشتی درمانی شهری یا روستایی نمی تواند مادران باردار را برای غربالگری جنین به آزمایشگاه های شهرستان ارجاع دهد و در این گونه موارد مادر باید داوطلبانه به پزشک متخصص مراجعه کند.

وام قابل تمدید برای هر فرزند با کارمزد چهار درصد

بانک مرکزی پنجشنبه هفته گذشته با صدور بخشنامه ای به شبکه بانکی، شبکه بانکی را موظف به ارائه تسهیلات برای فرزندآوری کرد. در این بخشنامه برای پدرانی که پدرانشان متولد 1400 هستند، چهار درصد کارمزد در نظر گرفته شده است. مبلغ این تسهیلات برای اولین فرزند 20 میلیون تومان و برای هر فرزند متولد شده 20 میلیون تومان به صورت تصاعدی اضافه می شود. به عبارتی فرزند دوم 40، فرزند سوم 60، فرزند چهارم 80 میلیون تومان و فرزند پنجم پس از 100 میلیون تومان.

بر اساس این بخشنامه بانک ها موظفند با دریافت سفته از متقاضی یا ضامن معتبر نسبت به بازپرداخت تسهیلات بر اساس وام متقاضی اقدام کنند. مسئولیت مدیر ارتباطات بانک مرکزی در این خصوص تصریح می کند: بانک ها موظفند ظرف یک هفته از تاریخ وصول این بخشنامه مراتب را به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور اعلام کنند.

50 درصد سهمیه قرعه کشی ایران، هودرو و سایپا برای مادران واجد شرایط

فاطمه محمدبیگی نماینده و رئیس فراکسیون حمایت از جمعیت و خانواده مجلس نیز از ترغیب این دو خودروساز به اختصاص 50 درصد سهمیه قرعه کشی خود به مادران واجد شرایط خبر داد. این نماینده مجلس در خصوص واگذاری خودرو به مادران در قانون حمایت از خانواده و جوانان گفت: آیین نامه خدمات بانکی خانواده های نوزادان بازنگری شد. وی افزود: دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان مجبور به واگذاری 50 درصد قرعه کشی های خود شده اند. با توجه به افزایش متقاضیان، فرض بر این است که سایر شرکت‌های خودروسازی کوچکتر و شرکت‌های خصوصی نیز این بخش از قانون افزایش جمعیت را اعمال می‌کنند.

از سریال سازی تا مشاوره در نمایشگاه قرآن

دولت علاوه بر محدود کردن غربالگری و ارائه خدمات بانکی به خانواده‌ها، به دنبال تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری با روش‌های فرهنگی سنتی است. خبرگزاری تسنیم از ساخت سریال تازه وارد با موضوع بچه دار شدن خبر داده است. در تصمیمات دستگاه های اجرایی، نمایندگان مکلف شدند یک درصد از هزینه های خود در صداوسیما را برای تولید برنامه های فرهنگی کنار بگذارند. تسنیم به نقل از یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نیازمند سریال‌ها و برنامه‌هایی هستیم که احترام به والدین و ارزش‌های خانوادگی و پیوند فرزندان و والدین را تقویت کند. بخش مشاوره کودک نیز به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که تا 9 اردیبهشت ادامه دارد اضافه شده است. سید محمد حسین چاوشیان مدیر اداره مشاوره قرآن کریم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر زایمان گفت: طبق برنامه قرار بود مشاوره در پنج محور باشد که برای استقبال خوب اضافه شد.

سخنان عجیب انسیه هزالی

اما تاکید مسئولان بر تولد آنقدر زیاد شده که علیرغم صحبت های مسئولان بوی توصیه مردم برای تشکیل خانواده و بچه دار شدن می آید. همین امر باعث شد که سخنان هیات در مورد تولد تقریباً کارکرد خود را از دست بدهد یا تحت الشعاع تناقضات راوی قرار گیرد و حتی به شوخی تبدیل شود. سخنان انسیه هزالی، معاون زنان و خانواده، ابراهیم رئیسی، در مورد برنامه ریزی زندگی آینده و زایمان یکی از نمونه های آن است. به گزارش رسانه ها، هزالی در مراسمی با حضور دختران از روز اول اعتصاب غذا گفت: شما دختران باید آینده ای زیبا برای خود اختراع کنید و از این پس باید برای زندگی و خانواده هایی که می خواهند تشکیل شوند برنامه ریزی کنید. و سلیمانی را بزرگ کنید. ، برنامه. اگر می خواهی سلیمانی باشی، مولد سلیمانی هم هستی.

هزالی البته دیروز سخنان خود را تکذیب کرد و گفت: «در این سخنان تحریف، تهمت و تشتت وجود دارد» اما این تکذیبیه ها موضوع و حدود مواضع امثال هزالی را پاک نمی کند.

کلمه کلیدی پشتیبانی نشده

با وجود همه تبلیغات و تشویق ها و وعده های مالی، نوبت به تسهیلات و ماشین رسید، اما عملا هیچ کدام از اینها برای همه کسانی که قصد بچه دار شدن دارند امکان پذیر نیست و با وجود اینکه بچه دار می شوند، باعث تشویق مردم نمی شود. اجرا شد. زیرا مشکلات و معضلات معیشتی و تربیتی فرزندان به حدی است که منافاتی با وعده های مالی دولتمردان ندارد. و از این منظر این کلیدواژه عملاً پشتیبانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید