تولد 3 تا 5 نوزاد کم شنوایی شدید در روز / سالانه 5000 نوزاد کم شنوایی در ایران متولد می شود.

تولد 3 تا 5 نوزاد کم شنوایی شدید در روز / سالانه 5000 نوزاد کم شنوایی در ایران متولد می شود.

روز جدید: رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت و رئیس مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت از تهیه نقشه سلامت شنوایی، شنوایی کشور در ایران و کشورهای منطقه خبر داد.

دکتر سعید محمودیان در برنامه مبانی، استانداردها و رویه های ارائه خدمات پیشگیری و مراقبت از نوزادان و کودکان کم شنوا: مراقبت های بهداشتی با اعلام این خبر گفت.

وی افزود: ادغام این برنامه در حال حاضر در نظام سلامت کشور کلید خورده و از این پس یکی از برنامه های سلامت کشور محسوب می شود که استانداردهای خدماتی آن تعریف و اجرا شده است.

محمودیان افزود: سالانه شاهد تولد 5000 نوزاد کم شنوا در ایران هستیم که 60 درصد آنها در اوایل کودکی قابل پیشگیری هستند و می توان از آسیب این افراد در آینده پیشگیری کرد.

شنوایی شناس و الکتروفیزیولوژیست، عضو هیئت علمی دانشگاه، کم شنوایی را یک ناتوانی خاموش دانست و گفت: در کشورهای پیشرفته در کمتر از یک ماه آینده، همه کارها برای درمان نوزادان کم شنوایی از جمله شناسایی و درمان آنها در حال انجام است. “

وی ادامه داد: غربالگری نوزادان کم شنوایی در ناحیه کم شنوایی نوع و سمت کم شنوایی باید در کمتر از یک ماه انجام شود. قبل از سه ماهگی انجام شود.

وی مداخله به موقع 6 ماه قبل را از دیگر اهداف این برنامه دانست و گفت: در واقع قانون 136 غربالگری یک ماه، سه ماه و شش ماه پیش را تنظیم کرد.

رئیس اداره شنوایی و شنوایی از ارزیابی سلامت شنوایی کودک در هر دو دوره شیرخوارگی و 3 تا 5 سالگی خبر داد و گفت: غربالگری عمومی شنوایی نوزادان هم اکنون در کشور انجام می شود و امسال نیز مراقبت های بهداشتی (شبکه ای) انجام می شود. یکپارچه شده است.

466 میلیون نفر مبتلا به نارسایی شنوایی دارای معلولیت هستند

محمودیان افزود: 466 میلیون نفر در دنیا با اختلالات شنوایی زندگی می کنند که 6.8 درصد کل بار بیماری (BGD) در جهان را تشکیل می دهد و سومین عامل بر اساس سال های سپری شده با معلولیت (YLD) است.

50 درصد کاهش شنوایی در بزرگسالان قابل پیشگیری است

وی با بیان اینکه دو سوم مبتلایان به کم شنوایی در کشورهای در حال توسعه هستند، افزود: بیش از 50 درصد کاهش شنوایی در بزرگسالان و 60 درصد کاهش شنوایی در کودکان با برنامه های مراقبتی قابل پیشگیری است.

وی به تولد روزانه 3 تا 5 نوزاد با کم شنوایی شدید در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس مقالاتی سواد مردم در حوزه شنوایی بسیار پایین است به طوری که 97 درصد آنها نیازمند آموزش در این زمینه هستند.

گفتنی است در این سمینار استانداردهای ارائه خدمات در زنجیره خدمات مراقبتی شناسایی، تشخیص و درمان توانبخشی برای مدیران و کارشناسان برنامه های سلامت شنوایی در دانشگاه های سراسر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید