تولید بنزین یورو 5 در اصفهان آغاز شد

ساعت: 19:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922101

وحیدی گفت: وزارت نفت بر تولید و تولید سوخت یورو 5 نظارت دارد و به زودی پالایشگاه تولید بنزین یورو 5 در اصفهان ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه مراسم تحویل 569 دستگاه خدماتی و حمل و نقل عمومی به شهرداری های خراسان رضوی گفت: هوای پاک موضوع مهمی است و برخی کارهای اساسی مانند بحث سوخت در حال انجام است

وی افزود: تامین و تولید سوخت یورو 5 از سوی وزارت نفت در حال پیگیری است و به زودی پالایشگاه تولید بنزین یورو 5 در اصفهان راه اندازی می شود.

واحدی افزود: هم اکنون در برخی نقاط کشور بنزین یورو 5 مصرف می شود و توسعه سوخت باکیفیت برای کاهش آلودگی ناشی از حمل و نقل در دستور کار قرار دارد و منابع ثابت آلودگی هوا نیز شناسایی می شود تا فیلتر سوخت آنها اصلاح شود. و نصب کرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هر شهر آلوده کشور باید برنامه خود را برای حل معضل آلودگی هوا داشته باشد، تصریح کرد: مسئولیت نظارت بر این موضوع محیط زیست است و وزارت کشور نیز به این سازمان کمک می کند تا برگردد. به روستاها شعار مهم است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: بازگشت روستا یک شعار مهم است و باید در روستاها ظرفیت ایجاد کنیم تا مهاجرت برگشتی وجود داشته باشد.

وحیدی خاطرنشان کرد: برای این منظور روستا باید قطب تولید باقی بماند و تولید محور باشد، اقتصاد روستایی باید بتواند روستاییان مهاجرت کرده به حاشیه شهرها را جذب و بازگرداند، لذا برنامه های خوبی پیش بینی شده است. در اين زمينه.

وزیر کشور ادامه داد: ایجاد اشتغال و ایجاد جاذبه برای بازگشت روستاییان به روستا هدف اصلی این توسعه است، بخش قابل توجهی از تولید و امنیت غذایی ما به روستاییان بستگی دارد.

وی با بیان اینکه اقدام آغاز شده در استان خراسان رضوی باید در استان های کل کشور ادامه یابد، افزود: برخی از وظایف مهم مربوط به روستاها شامل طرح هادی، طرح توسعه روستا و توانمندسازی روستائیان و مسکن روستایی، آبرسانی است. به روستاها که در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید