تولید را باید شرط اشتغال زایی دانست / پول پاشی منجر به ایجاد اشتغال نمی شود


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819300

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر تولید نداشته باشیم اشتغال ایجاد نمی شود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند با پولشویی شغل ایجاد نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی امشب در اولین جلسه شورای اداری استان زنجان در سال جدید اظهار داشت: ماه مبارک رمضان در اصل یادآور و تشویق به تقوا است.

وی با بیان اینکه تقوا ابزاری است که مردم در اختیار دارند تا در تقوا سریعتر از حد معمول جلو بروند، خاطرنشان کرد: باید هم به مسائل شخصی و هم به مسائل سیاسی و حکومتی توجه کنیم چرا که رفتار انسانی است. همه جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد و اگر مسئولان در امور شخصی و کشوری تقوا را رعایت کنند در کل حرکت جامعه و حکومت استان تأثیر وضعی خواهد داشت.

استاندار زنجان با اشاره به نامگذاری سال 1401 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «تولید دانش بنیان، اشتغال زایی»، گفت: هر یک از این عبارات به صورت جداگانه و در عین حال مرتبط با یکدیگر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به عنوان مثال; اگر قرار بود بحث اشتغال زایی به صورت جداگانه مطرح می شد، در سال های قبل هم همین اتفاق می افتاد و در واقع پول ها هدر می رفت.

افشارچی با بیان اینکه تا تولید نداشته باشیم اشتغال ایجاد نمی شود خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند با پولشویی اشتغال ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه تولید با سرمایه گذاری محقق می شود، گفت: دانش بنیان بودن به این معناست که میزان انرژی که در تولید سرمایه گذاری می کنیم کمتر از گذشته باشد و با نوآوری به ارزش افزوده بیشتری دست یابیم به طوری که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند: تولید باید به تولید دانش بنیان توجه کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه چند ماهی است که کار سرمایه گذاری خود را آغاز کرده ایم، گفت: رسیدن به سرمایه گذاری مطلوب به معنای افزایش تولید است که از این طریق بتوانیم اشتغالزایی کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت های لازم در نظام جمهوری اسلامی در حوزه دانش بنیان شکل گرفته است، گفت: استان زنجان در حمایت از دانش بنیان چندان جلوتر نیست، باید گامی رو به جلو برداریم که امسال تکمیل می شود. .

افشارچی با بیان اینکه حرکت دانش بنیان نیازمند تمرکز روی پروژه های خاص است، خاطرنشان کرد: امسال نگاه ویژه ای به برخی پروژه ها خواهیم داشت و به عملکرد دستگاه ها بسیار حساس هستیم.

وی گفت: امیدواریم در راه آهن جدید با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت گیری اقتصادی استان موفق باشیم.

استاندار زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فعالیت مجمع خیریه مهرانه در زنجان گفت: .

وی گفت: اگر گروهی به صورت نظام مند به سمت امر خیر و برداشتن باری از دوش دولت و دولت حرکت می کند، مسئولان نیز باید همراهی کنند.

افشارچی گفت: همه خیرین نیکوکار مانند پرتوی از نور هستند که اگر فردی عمل کنند بخشی را روشن می کند.

وی افزود: این نشان می دهد که چقدر می توان انرژی افراد را متمرکز کرد و از آن نتایج خاصی گرفت.


* اجرایی دستگاه های اجرایی تا پایان سال بودجه 1400 هزینه ای 2 هفته فرصت دارند

مرتضی شهامی معاون عمرانی و توسعه منابع استانداری زنجان نیز در این نشست گفت: امیدواریم با فعالیت در مجموعه های اداری تا پایان سال بتوانیم شعار سال را به نحو احسن اجرا کنیم و به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به کاهش ساعت کاری در ماه مبارک رمضان گفت: از ساعت کاری دستگاه های اجرایی در ماه مبارک رمضان با مصوبه شورای دولت در روز چهارشنبه (14 فروردین) یک ساعت کسر می شود. برخی از ادارات که در زمان شیوع ویروس کرونا کسر شده بودند.

شهامی با اشاره به پویش گلریزان برای آزادی تصادفی زندانیان جرائم مالی از ستاد دیه گفت: این پویش تا عید سعید فطر ادامه دارد. در این اسکن شرکت کنید.

معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری زنجان با بیان اینکه دو هفته تا پایان سال بودجه 1400 باقی مانده است، گفت: پرداخت برای رفع مشکلات دستگاه های خدمات رسان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید