تولید روزانه 28 تن تخم مرغ در استان زنجان


ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916586

معاون بهبود سازمان امور دام جهاد کشاورزی استان؛

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میزان مصرف روزانه تخم مرغ در استان را 40 تن عنوان کرد و گفت: کمبود تولید تخم وجود دارد و مازاد تقاضا از استان های دیگر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی صادقی در گفت و گو با خبرنگار مجرسه؛ وی با بیان اینکه میزان تولید تخم مرغ در بالاترین سطح در استان به 28 تن در روز رسید، کمترین میزان تولید را نیز 20 تن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه تخم مرغ استان حدود 40 تن است، افزود: بیشترین مصرف تخم مرغ در تجارت و صنعت است و تولید روزانه استان جوابگوی نیاز نیست.

دستیار معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: مازاد تخم مرغ استان از خارج از استان وارد می شود و برای اینکه تخم مرغ با دو قیمت به دست مصرف کننده در استان نرسد، قیمت گذاری مصوب انجام می شود.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری تخم مرغ در کشور برقرار شده است، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ 49 هزار تومان است که 95 تا 96 هزار تومان است.

صادقی با اشاره به اینکه کاهش تولید تخم مرغ چند دلیل دارد، خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای تولید تخم مرغ در استان کم است، هزینه های تولید در سال گذشته به یکباره با جهش قابل توجهی مواجه شد و از سوی دیگر تعداد مرغ های تخمگذار مسن و با وجود اینکه تعویض باید پس از حذف انجام شود، اما از آنجایی که این امر به سرمایه در گردش زیادی نیاز داشت، جوجه ریزی مرغ های تخمگذار را به تاخیر انداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید