تولید پنج خودرو را متوقف کردند/ علت چیست؟

مهدی اسلام پناه عصر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نظارت بر کیفیت خودروهای تولیدی از نکات قابل توجه رئیس جمهور و در این استان در یک سال گذشته است. تیبا 1 و 2، ساینا، پژو 405 و سمند به دلیل عدم رعایت استانداردها تولید شدند که جلوی اقدامات لازم گرفته شد و این مورد در یک سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: هر خودرو تولیدی که استانداردهای لازم را نداشته باشد به سرنوشت این پنج خودرو دچار می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: جلسه شورای عالی استاندارد در یک سال گذشته دو بار با حضور رئیس جمهور برگزار شد، در حالی که این جلسه از ابتدای انقلاب اسلامی تا اوایل تنها دو بار تشکیل شده است. دولت سیزدهم

اسلام پناه با یادآوری ترسیم خطوط قرمز در استاندارد کالا توسط این سازمان، گفت: این سازمان تحت هیچ شرایطی زیر این خطوط نخواهد رفت.

وی ادامه داد: کیفیت کالا و خدمات مناسب است و رضایت مردم در اولویت است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: بخش سوخت از جمله بخش هایی است که هیچ گونه تلورانسی در آن لحاظ نمی شود.

اسلام پناه تصریح کرد: کالاهای اساسی از دیگر اقلامی است که عبور از خط قرمز ممنوع است و در زمان جنگ غذایی کالای تقلبی وارد کشور نشد و تمامی کالاها تست فنی شدند.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: نظارت بر کیفیت آرد و نان از دستور کار جدی این سازمان است.

تولید کالاهای باکیفیت کلید پایداری و حضور در بازارهای جهانی است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: استاندارد یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که در تولید داخلی، رفع نیاز و صادرات به بازارهای جهانی نقش اساسی دارد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: مهمترین شاخص ماندگاری و حضور در بازارهای جهانی استفاده از تولیدات داخلی به جای وارداتی است و برای تحقق این امر باید استانداردها رعایت و رعایت شود.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تمامی کالاها، تجهیزات و ساختمان ها باید دارای علامت استاندارد باشند.

وی ادامه داد: صنایع به ویژه خودروسازی باید استانداردهای لازم را رعایت کنند تا آلودگی هوا افزایش پیدا نکند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: نان مردم نیز باید کیفیت لازم را داشته باشد زیرا با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید