تولید 10000 مگاوات انرژی از منابع تجدیدپذیر در 4 سال آینده

ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794434

کمانی گفت: در حال حاضر کشور 900 مگاوات انرژی از منابع تجدیدپذیر تولید می کند که ظرف 4 سال باید به 10 هزار مگاوات برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمود کمانی رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر ظهر امروز در بازدید از خط تولید سلول های خورشیدی در خمین گفت: امروز به همت دانشمندان و محققان ایرانی در بحث انرژی در جایگاه تاریخی و مهمی قرار داریم. در کشور “.

کمانی گفت: در دهه 70 گروهی از دانشمندان توانمند ایران را جزو 5 کشور برتر توربین سازان قرار دادند و امروز شرکت انرژی پاک مانا می تواند منبعی برای تولید سلول های خورشیدی باشد.

وی ادامه داد: وابستگی به انرژی خورشیدی برای کشور آفت است و در این راستا وزارت نیرو پیگیر ساخت 10 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر است.

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر گفت: در حال حاضر کشور 900 مگاوات انرژی از منابع تجدیدپذیر تولید می کند که ظرف 4 سال باید به 10 هزار مگاوات برسد.

وی افزود: وزارت نیرو از این حوزه حمایت می کند و تلاش می کنیم تا قبل از پیک سال 1401 500 مگاوات انرژی تجدیدپذیر ایجاد کنیم و این تحول آفرین است.

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر گفت: ما به دنبال تغییر در اقتصاد انرژی های تجدیدپذیر هستیم و در حال ایجاد مدل های مختلفی برای پیمانکاری هستیم که شامل قرارداد با صنعت، صادرات برق از منابع تجدیدپذیر و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای تبادل ارز است. و منابعی برای خرید برق از این نیروگاه های کوچک روی پشت بام پیدا شد.

کمانی بیان کرد: خوشبختانه کشور در این راستا پتانسیل بالایی دارد و حدود 100 هزار مگاوات انرژی خورشیدی و 40 هزار مگاوات انرژی بادی مشاهده شده است که شاید جایگاه ویژه ای در این حوزه به خود اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این شرکت منشأ تحولات بزرگی در سطح شهر و کشور است و ویژگی بارز آن استفاده از جوانان و نخبگان متخصص است که بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید