توهین طالبان به ایران/نقشه جدید طالبان را ببینید

در روزهای اخیر، شهرداری کابل تحت کنترل طالبان، در چهارراهی دن باغ کابل از مدل «زمین» رونمایی کرد که اندازه نقشه افغانستان واکنش های زیادی را در پی داشته است.

توهین طالبان به ایران/نقشه جدید طالبان را ببینید

به گزارش بی‌بی‌سی، یکی از کاربران توییتر با اشتراک‌گذاری عکسی از این کره نوشت: «مبلغان طالبان برای خودشان کره زمین درست کرده‌اند که از نظر علامت‌گذاری مرزهای کشورهای آسیای مرکزی بسیار جالب است. طالبان اطمینان دارند که «امارت اسلامی» باید فوراً با قزاقستان هم مرز شود. و بخش هایی از ازبکستان ظاهراً قلمرو آنهاست.

کاربر دیگری نیز مدعی شده است که نصب این نقشه نشان دهنده «جهل و ناآگاهی مطلق از جغرافیای منطقه و محیط زیست افغانستان و یا نگاه توسعه طلبانه و تمایل به نقض مرزها و تقسیمات جغرافیایی منطقه است».

یکی دیگر از کاربران توییتر می گوید که افغانستان در این کره “بزرگتر از واقعیت” کشیده شده است و ایران عملا حذف شده است و چیز کمی یافت می شود. باید دید که آیا این صرفاً یک اشتباه در مقیاس و ترسیم است یا طالبان اطراف خود را اینگونه می بینند.”

طالبان عکس‌ها و فیلم‌های این نقشه را به اشتراک گذاشته و آن را اقدامی «توبه‌نشده» خوانده و آن را به‌عنوان یکی از دست‌آوردهای شهرداری کابل به طور گسترده تبلیغ کرده‌اند.

طالبان در طرح جدید خود ایران را کاهش دادند!

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی طالبان قطر، این کره 8 متر طول، 2 تن وزن و متحرک است و در هر دقیقه پنج بار می چرخد.

عصمت الله حبیبی، یکی از انجنیران این حوزه به خبرگزاری فرانسه در مورد واکنش ها در مورد نقشه افغانستان و اینکه نقشه افغانستان بزرگتر از اندازه واقعی این کره است، گفت که این کار فقط برای نشان دادن “برجستگی” این کره انجام شده است. کشور.

مایع لباسشویی اکتیو آبی 1.5 لیتری

مایع لباسشویی اکتیو آبی 1.5 لیتری

خرید کنید

وی افزود که “نقشه افغانستان را بزرگ کرده ایم تا مردم کشورشان را بشناسند.”

عبید وردک، هنرمندی که نقشه زمین را روی این کره ترسیم کرد، گفت که چهار روز طول کشید تا نقشه زمین را با دست روی ستون بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید