تو اشتباه کردی که درست بودی!

ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800688

ملی پوشان سابق فوتبال در حاشیه مراسم تعقیب و گریز تیم ملی بانوان اظهار نظر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کلانی، بیژن ذوالفقارانسب، رحمان رضایی، علیرضا امامی فر و ابراهیم میرزاپور; نظرات بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال در حاشیه کاروان تیم ملی فوتبال بانوان برای جام ملت های آسیا و هند.

رضایی: تیم ملی عراق را با 2 گل شکست می دهیم

رحمان رضایی مدافع سابق تیم ملی فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال راه زیادی را طی کرده و اکنون باید مقابل عراق بازی کند که امیدوارم با اتحاد، یکپارچگی و قدرت پیروز شود. من هرگز نمی توانم نتیجه را به نفع حریف پیش بینی کنم، حتی اگر حریف قوی تر باشد. فکر می کنم بازی را 2-0 می بریم.

وی در ادامه درباره شرایط لیگ برتر گفت: تیم ها با توجه به شرایطی که داشتند محتاطانه بازی کردند و در دفاع به وظیفه خود عمل کردند. در این شرایط اگر مسابقات معتبر جهانی مثل انگلیس و اسپانیا بین 20 تا 35 گل در هفته می زدند، تفاوت چندانی نداشتیم، اما فوتبال ما تاکتیک دفاعی قوی تری نسبت به تهاجمی است و کمی از هیجان کم می شود. امیدوارم در نیم فصل شاهد کارهای هجومی بیشتری باشیم و آمار گلزنی را افزایش دهیم.

وی در پایان درباره حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: فوتبال ما سال هاست درگیر این روندها بوده است. ما دو دهه است که این مشکلات را داریم و نتوانستیم خصوصی سازی کنیم و این دو تیم هنوز در اختیار وزارت ورزش و جوانان هستند. برای حل مشکلات باید تصمیم گرفت. حیف است با این مانع و قدرت در آسیا دو تیم خوبش حذف شوند.

امامی فر: هیچ باشگاهی در فوتبال ایران حرفه ای نیست

علیرضا امامی فر هافبک سابق تیم ملی فوتبال گفت: به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی بانوان تبریک می گویم چرا که کار بزرگی انجام دادند. مراسمی که فدراسیون برگزار کرد کمترین کاری بود که باید انجام می شد. حضور بزرگان فوتبال ایران این نوید را داده است که زن و مرد تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: گفتگوها یک نفرت بزرگ و آشکار را در هم شکست که سال ها نفرت ما بوده است. متاسفم که دغدغه اصلی خانم ایران دوست هتل و لباس تیم ملی بود. امیدوارم روزی برسد که خانواده ها در ورزشگاه آزادی من حضور داشته باشند و این بازیکنان به مقام قهرمانی برسند.

مدیر کمپ تیم های ملی به شورای مدیران باشگاه ها گفت: فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این رشته کار خوبی انجام می دهد. باشگاه ها باید از این روند پیروی کنند، تصمیم گیرندگان ما باید تغییر کنند. امیدوارم روزی برسد که بین زن و مرد تفاوتی نباشد.

امامی فر درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: همه می دانستیم روزی این اتفاق می افتد. این دردناک است اما امیدوارم کارگروهی تشکیل شود تا در مورد باشگاه ها به AFC مشاوره بدهد. به نظر من هیچ باشگاهی در ایران حرفه ای نیست، حتی تیم های دارای مجوز. ما نمی توانیم برای همیشه دروغ بگوییم، جوهر ورزش حقیقت و لذت است و به جای آن باید شواهد را پر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی می تواند از گروهش جلو بیاید، تاکید کرد: عملکرد اسکوچیچ و بازیکنان مشخص است و نوید می دهد که کار به خوبی انجام شده است. ما استعدادهای خوبی داریم و آنها به تیم ملی می رسند. صحبتی برای صعود به تیم ملی نیست، اما باید هدف خود را تغییر دهیم و مسابقاتی را که در دور بعد برگزار می شود، ارائه دهیم.

وی در پایان گفت: با این بازیکنان به فوتبال جهان نزدیک شده ایم اما امیدوارم بازی های خوب تیم ملی مورد توجه قرار گیرد تا این تیم در آینده موفق شود.

میرزاپور: حذف قرمزها از لیگ قهرمانان ضربه بزرگی برای آسیاست

ابراهیم میرزاپور دروازه بان سابق تیم ملی نیز در این مراسم گفت: به نزدیکانی که توانستند حماسه های بزرگی خلق کنند خسته نباشید می گویم. آنها کار بزرگی انجام دادند و امیدوارم در مسابقات هم بدرخشند. بانوان تیم ملی فوتبال در صورت برد و باخت برای ما عزیز هستند.

وی درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در راهیابی به جام جهانی 2022 قطر بیان کرد: تیم ملی بزرگسالان شرایط خوبی دارد. ما همیشه نگران صعود به جام جهانی بوده ایم اما این بار خوشحالیم که چند هفته دیگر به پایان مسابقات می رسیم.

میرزاپور درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: نباید این شرایط برای فوتبال ما اتفاق می افتاد و این دو تیم پرطرفدار از آسیا حذف شدند. این یک ضربه بزرگ برای کل آسیا است. امیدوارم فوتبال ایران برای حرفه ای شدن محدودیت های AFC را بپذیرد.

کلانی: شما حقیقت را نادرست بیان کردید!

حسین کلانی پیشکسوت فوتبال ایران صبح شنبه در جریان بدرقه تیم ملی فوتبال بانوان برای جام ملت های آسیا گفت: این اتفاق جدیدی برای فوتبال ماست. حالا این تیم نماینده بانوان ما در آسیاست. کشور ما در موقعیتی قرار دارد که این مسائل مطرح نیست. وقتی بازیکنان ما به این رویداد می روند، همه دنیا آن را ارائه می دهند و امیدوارم برخی از افراد کوته فکری که به فوتبال بانوان توجهی ندارند متوجه مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، شوند.

وی ادامه داد: بانوان ما در کشور بسیار خوش درخشیدند و در 8 سال جنگ تحمیلی کاملا می بینید. پرستاران ما در بیماری های قلبی فداکاری های زیادی کرده اند، اما نادیده گرفته می شوند و ما نباید با نزدیک بینی خودمان از آنها غافل شویم. آنها زندگی ما را تکمیل می کنند و از همه برتر هستند. این رویداد می تواند گامی مثبت برای ارزش گذاری بیشتر زنان ما باشد. در سن ما زنان هستند که می توانند به ما کمک کنند.

او می گوید: «زمانی که در آمریکا زندگی می کنم، متوجه می شوم که در اکثر مؤسسات و دانشگاه های آمریکایی از افراد و محققان ایرانی استفاده می شود. این باعث افتخار ماست، اما از آنها یاد نمی شود. مریم میرزاهانی استثنا بود که به آن اشاره شد، اما امثال میرزاهانی زیادند. نقش زنان ما در مددکاری اجتماعی بسیار مهم است. کسانی که این موضوع را درک نمی کنند نباید برای خانم ها تعیین تکلیف کنند. زنان کارمند خانواده هستند.

کالانی درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: اگر این دو تیم حذف نشوند، فیفا جلوی فوتبال ما را می گیرد. اکنون افرادی هستند که صادقانه و با افتخار می گویند که تیم های ما به این دلیل نمی توانند رقابت کنند. وقتی به جنگ می روید، دشمن خود را شکست می دهید. ما الان در حال جنگ با دنیا هستیم اما حالا راستش باید دو تیم میلیونی طرفدار را حذف کنیم؟ آنقدر اشتباه کردی که حق با تو بود! شما در مقامی نیستید که حق و باطل را ترویج کنید. ما می دانیم که برخی از این افراد چه کسانی هستند، اما نمی توانیم بگوییم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره انتخاب مدیرعامل جدید این باشگاه گفت: من فقط گفتم او مورد تایید من نیست چون کارنامه درخشانی ندارد. مدیرعامل پرسپولیس باید فردی با تجربه باشد. از وزیر خواستم رزومه خود را فاش کند. من ممکن است اشتباه کنم، اما او من را تایید نمی کند. سوالات تکمیلی و سوالات باشگاهی در اولویت زندگی من است و از هیچکس نمی ترسم.

ذوالفقار نسب: در حال رایزنی برای برائت هستیم

بیژن ذوالفقارانسب مدافع سابق تیم ملی فوتبال گفت: خیلی خوشحالم که دختران مالان برای اولین بار در مسابقات مهم شرکت می کنند. بارها تمرینات و اردوهای آنها را دیده ام. آنها بسیار باهوش، باهوش و تحصیل کرده هستند. آنها زیر نظر مربی بسیار خوبی هستند که پدرش هم فوتبالیست بود و این ثابت می کند که زحمت کشیده اند و خانواده ای با کمبودها و مشکلات زندگی می کنند. من بسیار خوشبین هستم که آنها به نتایج خوبی دست یابند. باید از عزیزی هادم برای برگزاری چنین مراسم خوبی تشکر کنیم. تا با دستان پر به کشور بازگردند.

رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره حل مشکلات این باشگاه گفت: مشکل همیشه دو صفحه است. صفحه بسیار زیبا و خوش ترکیب یک صفحه نیز دست و پا گیر و ناقص است. هنر مدیران این است که هر دو صفحه را یک رنگ بسازند. ایجاد رضایت معقول بین بازیکنان. امکانات ورزشی مناسب برای آنها فراهم کنید. بدهی های خود را بپردازید.

او گفت: «آنها زندگی دارند. حقوق آنها باید به موقع پرداخت شود و تعهدات لازم به هر شکل ممکن انجام شود تا با تشویق و اراده بیشتر در اختیار تیم قرار گیرد و نتایج بهتری کسب کند. عاجزانه تلاش می کنند این کار را انجام دهند، یعنی بودجه لازم را جذب کنند.

ذوالفقار نسب با اشاره به موضوع حذف باشگاه های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا گفت: در مورد مسائل بین المللی و بحث حذف باشگاه ها با پرسپولیس رایزنی می شود تا توجیه شود و بتواند رقابت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید