تکذیب اظهارات وزیر ورزش و جوانان درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و اعلام اتهامات مهدی تاج!


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895646

اظهارات وزیر ورزش و جوانان درباره انتخابات در فدراسیون فوتبال از سوی مرکز رسانه ای قوه قضائیه تکذیب شد.

به گزارش خبرگزاری دانا؛ اظهارات سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و وضعیت صلاحیت نامزدهای ریاست این نهاد توسط مرکز رسانه ای قوه قضائیه تکذیب شد و این مرکز قوه قضاییه نیز منتشر و اعلام کرد. اتهامات مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به شرح زیر است.

روز گذشته نقل قولی از وزیر ورزش در رابطه با عدم اعلام نظر مراجع نظارتی از جمله قوه قضائیه در خصوص نامزدهای فدراسیون فوتبال منتشر شد. ادعایی که با تحقیقات در دستگاه قضایی مشخص شد کذب بود و دادستانی تهران در همان روزی که استعلام مهدی تاج به دستگاه قضایی ارسال شد، پاسخ داد و نشان داد که هر یک از بازجویی‌شدگان چه سابقه و اتهامی در دسره یا چه اتهاماتی دارند. نهادهای قضایی طبق اسناد واصله در دوم شهریور 1401م. 6 روز مانده به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، دادستان تهران طی نامه ای رسمی از تشکیل پرونده برای 3 مدیر فوتبال در دادسرای تهران خبر داد.

بر اساس این گزارش، مهدی تاج به سوء استفاده از مقام، استفاده از اسناد خلاف واقع، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل، تصرف غیرقانونی اموال دولتی، استخدام حیدر بهاروند در سازمان لیگ برتر فوتبال بر خلاف قانون متهم است. بکارگیری مستمری بگیران، تصرف غیرقانونی وجوه عمومی، تصرف غیرمجاز منابع مالی (دعای) فدراسیون توسط شرکت های پیمانکاری و سهل انگاری منجر به اتلاف وجوه عمومی به مبلغ 4.514 میلیارد و 974 میلیون و 47.245 ریال و 10 میلیون یورو، تخریب اموال و وجوه دولتی، اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، کلاهبرداری، حسابداری جعلی، تبانی در معاملات دولتی، جعل اسناد رسمی و استخدام سرمربی سابق تیم فوتبال ایران (ویلموتس) با تشکیل پرونده دادستانی تهران

دادسرای تهران برای مهدی تاج به اتهام سوء استفاده از مقام، استفاده از مدارک مجعول، گزارش کذب و شروع به جعل قرار منع تعقیب صادر کرده است. با اتهامات دیگر این فرد احضاریه صادر شده و پرونده وی در مراجع قضایی در حال رسیدگی است. همچنین پرونده سرمربی تیم ملی فوتبال ایران (ویلموتس) با گزارش سازمان بازرسی کل کشور به اتهام اختلاس از بیت المال در حال رسیدگی است.

در این راستا البته برخی تشکل ها از جمله بسیج دانشجویی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار ورود قوه قضاییه و رسیدگی به پرونده تاج شدند. ورود به پرونده و تحقیقات تاج و سایر نامزدهای انتخاباتی تحت حمایت وزارت ورزش.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید