تکرار سریال تلخ تلخ ارتباط در جنوب شرق کشور / عدالت ارتباطی; وعده ای که در دولت روحانی محقق نشد

ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801217

عدالت ارتباطی وعده ای است که متأسفانه در دولت روحانی محقق نشده و سلسله تلخی از ارتباطات قوی در جنوب شرق به دلیل سوگند بد جهرمی آذری در حال تکرار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ ماجرای غم انگیز خطوط ارتباطی و اینترنت در سیستان و بلوچستان که قرار بود وزیر ارتباطات دولت روحانی اردیبهشت امسال به پایان برسد همچنان زنده است و مردم محلی خواستار پیگیری ویژه دولت سیزدهم هستند.

بله، آذری جهرمی بارها قول برقراری عدالت ارتباطی در سیستان و بلوچستان را داده است و این وعده ابتدا قرار بود تا اردیبهشت ماه محقق شود که با عذرخواهی به پایان تیرماه موکول شد اما عمر دولت روحانی به پایان رسید. ارتباط همچنان ادامه دارد.

این معضل به دغدغه جدی مردم در نقاط مختلف استان تبدیل شده است و هر روز شاهد پیام ها و تماس های مردمی از یک منطقه برای پیگیری مشکل هستیم.

قطع مکرر خطوط و اینترنت و اختلال در زندگی مردم

اخیراً سربازان با ارسال پیام‌هایی نسبت به اختلالات مکرر خطوط ثابت و سیار و اینترنت در شهر ابراز نگرانی کرده و از رسانه‌ها خواستند بر آن نظارت کنند. به گفته این شهروندان، متاسفانه این مشکل تنها در مناطق روستایی سرباز مشاهده نمی شود. اما امنیت مردم را در مرکز هم قطع کرده است.

قطعی مکرر خطوط تلفن و اینترنت عمدتاً در ساعات کاری اتفاق می افتد و علاوه بر اخلال در امور روزمره اصناف، بسیاری از روستائیان و مناطق دورافتاده سرباز را تحت تأثیر قرار می دهد تا بر امور اداری خود نظارت کرده و در مرکز خرید کنند. سفر می کنند، آنها مجبور می شوند بدون انجام کار خود برگردند.

اما این معضل فقط مختص سربازان نیست و در شهرهای مختلف استان از جمله سراوان، دلگان، فنوج و… نبود زیرساخت های ارتباطی در شرایطی که خیلی چیزها از فضای مجازی دنبال می شود مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند.

الیاف هوایی و دزدها حمله می کنند

مبارک هاشمی مدیر مخابرات سرباز به خبرنگار ما گفت: متأسفانه فیبر نوری در این شهرستان از طریق هوایی قابل دسترسی بوده و به سرقت رفته و عمداً قطع می شود. پروژه زمین سازی هنوز کامل نشده و بارگیری نشده است. “E.

وی ادامه داد: اکیپ تعمیرات مخابرات در سطح شهر مستقر هستند اما قطعی های زیادی وجود دارد و علاوه بر کلات (مرکز نظامی)، خطوط منظم در سایر مناطق و روستاها قطع شده و اعضای این تیم به صورت شبانه روزی آسیب می بینند. و تعمیرات وجود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: متاسفانه کابل ها و تیرآهن ها به سرقت رفته و ضایعات به راحتی خریداری می شود، تمامی تیرآهن ها توسط سارقان به سرقت رفته و اکنون کابل ها روی زمین است، نیروهای امنیتی در این زمینه همکاری نمی کنند. بارها به پلیس گزارش شده است اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: ارتینگ فیبر نوری در مرکز شهر به مساحت حدود 13 کیلومتر در حال انجام است که 12 کیلومتر آن در حال بهره برداری و 800 متر باقی مانده است که برای اتصالات زیرساختی باید با شرکت تماس بگیریم که انجام می شود. یک هفته برای حل مشکل شهر. اما این طرح به دلیل کوهستانی بودن در سایر نقاط شهر و روستاها هنوز اجرایی نشده است، همچنان نکات خاصی در این مناطق داریم و این مشکل به زودی حل نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید