تکرار وعده تکمیل پروژه شهری در یاسوج


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876697

اگرچه در سال های اخیر تا به امروز وعده های مختلفی از سوی این مقام مسئول برای راه اندازی کارخانه بازیافت زباله داده شده است اما این پروژه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

امروزه بازیافت زباله یکی از مهمترین نیازهای شهرها می باشد که در این راستا حجم بالای تولید زباله و نگرانی های زیست محیطی از یک سو و افزایش تقاضا و عرضه محدود منابع اولیه از سوی دیگر است. نگرانی های زیادی را در بخش تولید ایجاد کرده است، در حالی که بسیاری از این مواد یکبار مصرف قابل استفاده مجدد هستند و صنعت بازیافت را برای تولیدکنندگان جذاب می کند.

با رشد واحدهای مختلف تولیدی، پسماندهای صنعتی نیز افزایش می یابد. بسیاری از این ضایعات ساخته شده از مواد بازیافتی می توانند مجدداً در صنعت تبدیل استفاده شوند. از این رو خطوط بازیافت زباله، تبدیل این زباله ها به مواد اولیه کارخانه های دیگر، به یکی از بهترین راه های حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در منابع و استفاده حداکثری از مواد اولیه و البته مقرون به صرفه تر شدن در تولید تبدیل شده است.

روزانه 180 تا 200 تن زباله در یاسوج و حومه آن تولید و برای دفن به سایت دوپشته دشت روم منتقل می شود، اما ورود فاضلاب به محیط زیست و آب های زیرزمینی یک خطر بزرگ و جدی است که نیاز به بازیافت دارد. در استان

در همین راستا کارخانه بازیافت زباله در دو دشت دشت روم در شهر یاسوژ به طور عمده تعمیر شد تا زباله ها، زباله های صنعتی و زباله های خانگی جمع آوری شود، چرخ کارخانه بازیافت زباله برای حرکت چهره شهر از زباله ها و در نهایت چرخه بازیافت زباله در استان آغاز می شود.

این کارخانه در اسفند ماه سال 97 در زمینی به مساحت 20 هکتار کلنگ زنی شد و در 4 سال گذشته هنوز افتتاح و بهره برداری از آن صورت نگرفته و شهروندان همچنان منتظر تحقق وعده ها هستند.

معاون عمرانی در آخرین پیگیری از بهره برداری نهایی از این کارخانه گفت: زیرساخت ها است.


b9481255 f4bd 48cd aae3 f1fd8997ee11 خبر خاکستری

معاون عمرانی منطقه گفت: تمامی امکانات زیرساختی لازم از جمله آب، برق، گاز و آسفالت جاده کارخانه در مراحل پایانی اجراست.

در این راستا، جلوگیری از پراکندگی زباله، کاهش ضایعات از طریق بازیافت و توجه به حفظ محیط زیست و صرفه جویی در منابع، ضرورت بهره برداری از این کارخانه را دوچندان کرده است و این شرکت نباید مانند گذشته در پیچ و خم وعده ها گرفتار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید