تکمیل بررسی آبرسانی 924 روستای سیستان و بلوچستان


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916389

این به منظور بهبود سطح آب آشامیدنی ساخته شده است.

علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اتمام مطالعات آبرسانی به 924 روستای این استان از منابع آب پایدار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا قاسمی در گفت و گو با عصرهامون اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح آب شرب و کاهش تنش آبی روستاهای بالای 20 خانوار استان، مطالعات اجرای خطوط انتقال، ایستگاه های پمپاژ و تامین آب از محل پایداری انجام می شود. تامین آب 1432 روستا در دستور کار این شرکت قرار دارد که مشخص شد در 924 روستا در قالب 12 مجتمع آبرسانی مورد بررسی قرار گرفت.



وی منابع تامین آب این روستاها را سدهای احداث شده یا بستر غنی توده های آبی زیرزمینی دشت عنوان کرد و افزود: جمعیتی بالغ بر 181 هزار نفر در 6 شهرستان استان از این طرح بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان برآورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای عملیات آبرسانی روستاهای تحت پوشش این مجتمع ها را 2100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود بخشی از آن در قالب الحاق محقق شود. طرح ملی جهاد آب

قاسمی از مراحل پایانی مطالعات آبرسانی 13 مجتمع آبرسانی دیگر خبر داد و گفت: این مهم شامل 508 روستای بدون شبکه یا کم آبی با 160 هزار نفر جمعیت است.

به گفته وی: با اجرای این طرح ها شاخص آب شرب مناطق روستایی استان 7.5 درصد بهبود می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید