تکمیل بزرگراه زاهدان – بیرجند 16 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919657

معاونت مهندسی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

مهدی پارسی گفت: تکمیل بزرگراه زاهدان – بیرجند 16 هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: در حال حاضر 24 کیلومتر بزرگراه در این مسیر توسط این اداره کل در حال ساخت است که پس از آن. تکمیل مراحل زیرسازی عملیات آسفالت 15 کیلومتر.

وی هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه سیستان و بلوچستان را حدود 20 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون حدود 100 میلیارد تومان برای ساخت 24 کیلومتر باند دوم در این جاده پرتردد استان هزینه شده است. و برای تکمیل و راه اندازی آن 250 میلیارد تومان هزینه شده است و اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه محور مواصلاتی زاهدان – بیرجند یکی از کریدورهای اصلی ترانزیتی در محور جنوب شرق است که توسعه آن نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با اعطای به موقع اعتبارات 15 کیلومتر از باند دوم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

پارسی تصریح کرد: طول کل محور زاهدان – بیرجند 450 کیلومتر است که 211 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان است و تاکنون 95 کیلومتر از این محور بهسازی شده است. به یک بزرگراه و در حال بهره برداری است.

این مسئول بیان کرد: همچنین برای ساخت بزرگراه در این محور در مجموع 1000 میلیارد ریال اعتبار از سوی این اداره کل هزینه شده و برای تکمیل آن 16 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید