تکمیل زنجیره تولید با اجرای پروژه گلخانه شناور در کشور


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809215

مدیر طرح های اشتغال روستایی وزارت کار اعلام کرد:

رامین اسدی گفت: طرح گلخانه شناور در قالب زنجیره تولید گلخانه ای به عنوان الگوی برتر در چند استان کشور اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، رامین اسدی صبح امروز در جلسه کمیته فنی وام اشتغال روستایی استان مازندران که با حضور نمایندگان بانک ها و دستگاه های اجرایی به میزبانی صندوق کارآفرینی امید مازندران برگزار شد، اظهار داشت: تسهیلات و مانده اعتباری و بررسی انجام شد. دو پروژه ملی – منطقه ای

مدیر طرح های اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زنجیره به عنوان یک الگوی عالی در چند استان کشور اجرا می شود.

وی گفت: مقرر شد دستگاه اجرایی و سپس کمیته فنی طرح تولید محصولات گلخانه ای صادرات محور را بررسی کنند و منابع آن از محل اشتغال روستایی تامین شود.

اسدی با تاکید بر تراز تعهدات انجام شده برای پروژه های گلخانه ای کوچک در هرماکلا تصریح کرد: از باقی مانده اعتبار مرحله پنجم یا منابع پرداختی مرکز (وزارت طرح های اشتغال روستایی و فراگیر) پروژه ها بین دو یا سه طرح تقسیم می شود. سایر بانک ها این بانک ها باید طبق قرارداد و به دستور بانک توسعه تعاون اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در منابع بازپرداخت اولویت دارند و در این مرحله امکان پرداخت هزینه تجهیزات پروژه های خلاقانه وجود ندارد.

مدیر طرح های اشتغال روستایی و فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه قانون اشتغال روستایی و اشتغال عشایری در سال 96 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و هیات وزیران آیین نامه اجرایی آن را ابلاغ کرد، افزود: موضوع این قانون اشتغال پایدار است.» و کاهش سطح بیکاری در مناطق هدف به ویژه مناطق روستایی و صنعتی.

وی موسسات عملیاتی مشمول وام اشتغال روستایی و عشایری را شامل چهار موسسه بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد.

وزیر اشتغال روستایی و طرح های اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از یک سفر یک روزه به مازندران از طرح های پرورش ماهیان خاویاری در کارابرون جویبار و گلخانه های کوچک کلم ترش در روستای خرم کلای قائم شهر بازدید کرد.

همچنین بر بررسی وضعیت تزریق وام های جدید از محل پرداخت تسهیلات روستایی برای تکمیل پروژه گلخانه های کوچک روستای هرماکلا و همچنین معرفی گلخانه های شناور در تولید تابستانه در روستای هرماکلا تاکید شده است. استان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید